۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83503828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان کشف شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۴۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال کالای قاچاق در گشت‌های نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی سمنان در نیمه نخست ۹۸ کشف شد.

بهروز اسودی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: ۵۴۸ فقره پرونده قاچاق کالا در چهار هزار و ۷۸۰ مورد گشت و بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان سمنان در ۶ ماه ابتدایی امسال تشکیل شد.

وی بیان کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی از عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه‌های ذیربط مانند دانشگاه علوم‌پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف، دخانیات، نیروی انتظامی و استاندارد در شهرهای استان سمنان اجرا گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، هدف از گشت‌های بازرسی را مبارزه با کالای قاچاق در حوزه سلامت، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ۱۱ قلم کالای دیگر برشمرد و تصریح کرد: بیشترین کشف کالای قاچاق را مواد دخانی، آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی است.

رونق تولید در گرو فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، به ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی به‌منظور رونق تولید تاکید و بیان کرد: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به ‌منظور فرهنگ‌سازی برای عرضه نکردن کالای قاچاق و ارجح بودن عرضه کالاهای تولیدی داخلی از اقدامات فرهنگی مورد نیاز در این زمینه بود.

وی با بیان اینکه بررسی مدارک سوخت تقطیری به همراه پلمب و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی از اقدام‌های کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا سمنان است، اضافه کرد: ۱۱ مرحله بازدید از کارخانه ها و واحدهای تولید مشتقات فرآورده‌های نفتی به منظور استانداردسازی و کدگذاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی از مهمترین اقدام‌های کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا است.

اسودی خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میدان های میوه و تره بار و فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش مدنظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: بیش از ۳۰ دوره و کارگاه آموزشی با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید، ویژه‌ی اصناف، واحدها و بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در نیمه نخست امسال در استان برگزار شد.

۳۰ هزار و ۱۹۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان فعالند. 

۹۸۹۱/۶۱۰۳

برچسب‌ها