۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱:۱۷
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83507702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبادل نظر وزیران خارجه انگلیس و آمریکا درباره حمله ترکیه به سوریه

نیویورک- ایرنا- وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در تماس تلفنی خود درباره همکاری تجاری پس از برگزیت و همچنین حمله احتمالی ترکیه به سوریه تبادل نظر کردند.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: مایک پمپئو و دومینک راب درباره توافق تجارت آزاد پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبادل نظر کردند.

وی ادامه داد: آنها همچنین درباره چالش های گوناگون امنیت بین المللی شامل نقش بی ثبات کنندگی ایران در خاورمیانه، حمله احتمالی ترکیه به سوریه و مرگ غمبار یک شهروند انگلیسی به همراه همسر آمریکایی دیپلماتش در تصادف به بحث و بررسی پرداختند.

ارتش ترکیه منطقه «تل الطویل» در شمال شرق استان مرزی الحسکه را مورد حمله قرار داد.

این منطقه در برگیرنده یکی از پایگاه‌های شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به (قسد) است.

بنا به اعلام رسانه های خبری در پی این حمله، تلفات مادی به این نیروها وارد شده است.

دو روز پیش رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

این در حالی است که کردهای سوریه  نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبرداده بودند.

از طرفی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات در کنار نیروهای ترکیه را دارند.

اگرچه این اقدام ترکیه با چراغ سبز آمریکا انجام شده است اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود به ترکیه هشدار داد در صورتی که عملیاتش در شمال شرق سوریه خارج از چارچوب مورد نظر واشنگتن باشد، با ویرانی اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: به ترکیه گفته‌ام که اگر هر اقدامی خارج از آنچه ما انسانی می‌دانیم انجام دهد، خشم یک اقتصاد به شدت ویران شده را احساس خواهد کرد.

ترامپ دلیل تصمیم خود را وعده انتخاباتی برای خروج از سوریه و پایان دادن به جنگ های بی انتها دانست با این حال، دموکرات ها و جمهوریخواهان به این تصمیم ترامپ انتقاد کرده اند و آن را به ضرر کردهای مورد حمایت آمریکا دانسته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha