۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83509831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ هزار معلم در مدارس ابتدایی کشور تدریس می‌کنند

قزوین - ایرنا - ۲۷۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس کشور تدریس دارند که در کنار مدیران مدرسه به بهبود عملکرد طرح تدبیر و اثربخشی آن کمک می‌کنند.

مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش روز چهارشنبه در همایش فلسفه برنامه تدبیر و نقش آن در بهبود عملکرد مدارس ابتدایی استان قزوین، افزود: دوران ابتدایی، مهمترین دوره برای تمرین موضوعات اجتماعی و رسمی در فرد است که اگر به اقتضائات آن توجه نشود سایر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان نیز موفق نخواهند بود.
مرتضی شکوهی، تکریم دانش‌آموز را عنصر اصلی و اساسی در تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان که سند تحول بنیادین بر آن تاکید دارد و ابعاد زیستی و بدنی، علمی و فناوری، اعتقادی و دینی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای دانش آموزان را در بر می‌گیرد برای آن است که دانش آموز احساس کرامت کند.
شکوهی ادامه داد: مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان کانون تربیت و تحول محله مطرح است که باید به آن توجه ویژه داشت.
وی، طرح تدبیر را یکی از راهکارهای موثر برای رسیدن به این هدف عنوان کرد و افزود: عملکرد مدرسه با اجرای اصولی طرح تدبیر، جلب مشارکت عوامل انسانی بر اساس اهداف، سیاست‌ها، مقررات و شاخص‌های آموزشی و پرورشی و ارزیابی مداوم فعالیت‌ها بهبود پیدا می‌کند.
شکوهی افزود: این برنامه با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار در مدارس انجام می‌شود و طی آن تلاش می‌کنیم تا مدیران مدارس با ایجاد خلاقیت، نوآوری و اعمال روش‌هایی مطابق با فناوری روز در راستای تعالی وضع مطلوب تلاش کنند.
طرح تدبیر در سال‌های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم برنامه عملیاتی مدارس به مدیران ابتدایی ابلاغ شد.  
در این طرح، در مدارس ابتدایی علاوه بر مدیران و معاونان، سایر پست‌های سازمانی نیز ملزم به برنامه‌ریزی و تدوین برنامه عملی براساس طرح تدبیر هستند.
از جمله پست‌های سازمانی که برنامه سالانه خود را براساس طرح تدبیر تنظیم می‌کنند، معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی، معاون عمومی و آموزگاران هستند.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha