۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83512874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- کشف ۳۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق، راه‌اندازی اولین کمپ فیلمسازان جوان در استان سمنان، کاهش ۱۵ درصدی فرزندآوری در استان، جان باختن ۱۰ تن در حوادث کار نیمه نخست امسال، پایان سرشماری گورخرها و اعزام باستانی‌کاران به رقابت‌های زورخانه‌ای کشور، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از سیزدهم تا نوزدهم مهر ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در چهار سال گذشته به دهیاری‌های استان به منظور رونق و توسعه روستاها پرداخت شد. 
بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بند الف تبصره ۱۸ سال ۹۸ به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.
سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه مرکز استان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ترمینال فرودگاه سمنان، گفت: این ترمینال تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: بیش از ۳۰ تن تخم مرغ نیمه نخست سال ۹۸ در استان تولید شد که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشت.
مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۳۷۶ پرونده تخلف واحدهای آرد و نان با ارزش یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال در نیمه نخست امسال در این استان تشکیل شد.
علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۲۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۶۱ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال در نیمه نخست ۹۸ در این اداره کل تشکیل شد.
علی اکبر عرب عامری مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۱۵۰ هزار لیتر از ۲ فرآورده‌ اصلی نفتی شامل نفتگاز و نفت سفید قاچاق در استان کشف شد.
لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: امسال تولید سیب از باغ‌های استان افزایش یافت و به ۵۰ هزار و ۶۹۸ تن رسید.
احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار هزار و ۳۵۰ تن بذر گندم و جو برای کشت این محصولات راهبردی در اراضی کشاورزی استان سمنان در سال زراعی ۹۹-۹۸ آماده توزیع است.
معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان عصر سه‌شنبه در پایان بازدید خبرنگاران از طرح‌های کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیزداری سمنان اظهار داشت: امسال ۳۰ میلیارد ریال و سال گذشته بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به این شهرستان اختصاص یافت.
غلامحسین گل ارضی مدیر بورس منطقه ای استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،ابراز داشت: ارزش معاملات سهام در ۶ ماه نخست ۹۸ در بورس منطقه‌ای استان به چهار هزار و ۸۱۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال رسید.
کشف ۳۴۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال کالای قاچاق در گشت‌های نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی سمنان در نیمه نخست ۹۸، نصب یک هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند تا پایان سال ۹۸ ویژه چاه‌های آب کشاورزی، کشف ۳۴.۵ تن انواع چوب و محصولات مرتعی قاچاق و افتتاح ۱۳۴ طرح با اعتبار بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اقتصادی، بهداشتی، عمرانی و زیربنایی در روستاهای استان سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی
حمیدرضا دوست محمدی سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۲۵ طرح حوزه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.
حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی این استان بیان کرد: شهروندان استان ۶ ماه نخست امسال ۳۷۱ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت گرفتند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت.
مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: عشایر استان سمنان برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی سه میلیارد ریال در کشور عراق هزینه می‌کنند.
ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست با معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در محل سالن اجتماعات فرمانداری دامغان گفت: زمینه ارائه تسهیلات به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال از محل بودجه سالجاری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم شده است.
احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان روز  پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۶۰ دستگاه کامیون استان برای ارسال کالا و تجهیزات برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین حسینی به مناطق مرزی کشور اختصاص یافت.
اکران نمایش «گازوئیل» به نویسندگی افق ایرجی و کارگردانی محمد فرجی‌پور در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای خورشید تابان گرمسار و نمایش «کابوس شب نیمه آذر» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی جواد رفیعیان عصر پنجشنبه در تالار حکیم الهی فرهنگسرای کومش، برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی انجمن قصه‌گویی در مرحله استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، راه اندازی اولین «کمپ فیلمسازان جوان» در استان سمنان با حضور ۵ فیلمساز جوان زیر نظر انجمن سینمای جوانان استان، ثبت ۲۸ اثر طبیعی و ارزشمند این استان در فهرست میراث طبیعی کشور، برگزاری آزمون جامع فیلمسازی با حضور هنرجویان روز جمعه در انجمن سینمای جوانان استان، گشایش نمایشگاه انفرادی عکس فاطمه مرادعلیان با عنوان «لفافه» با هدف معرفی فرهنگ بومی سنگسری با تاکید بر لباس‌های سنتی سنگسر، روز جمعه در نگارخانه انجمن سینمای جوانان استان سمنان واقع در تالار آفتاب، بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۵ درصد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سرویس مدارس استفاده می‌کنند.
محمد اطهری مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اورژانس هوایی این دانشگاه با انتقال ۱۰۵ مصدوم، ۱۰۳ ماموریت را در ۶ ماه نخست امسال انجام داد.
محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: کمک حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین استان با افزایش ۴۴ درصدی در نیمه نخست ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال رسید.
عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار هزار و ۱۶۵ نوزاد در نیمسال نخست سال ۹۸ در استان متولد شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۱۴۶ هزار و ۵۳۵ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی ناسالم در این استان ضبط و به صورت بهداشتی معدوم شد.
مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: حوادث کار تابستان ۹۸ در استان سمنان ۸۸ مجروح و ۱۰ کشته برجا گذاشت.
سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های ورودی جرایم سایبری به پلیس فتا در نیمه نخست ۹۸ بیش از ۲۳ میلیارد ریال بود.
سرهنگ محمود کریمی مقدم رییس پلیس راه آهن شمالشرق(۱) روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بدون اشاره به میزان کشفیات،گفت: کشف کالای قاچاق و مواد مخدر این حوزه ریلی در یک سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافت.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تعداد گونه ارزشمند و در خطر انقراض گورخر ایرانی بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در پارک ملی توران در استان سمنان ۱۱۸ راس است.
 تشکیل ۱۱۱ پرونده در زمینه تخلفات مربوط به محیط زیست در استان سمنان در نیمه نخست امسال و دستگری ۱۵۷ نفر در این ارتباط و دستگیری باند پنج نفره شکارچیان متخلف و اهل استان‌های غرب کشور در منطقه شکارممنوع خنار در شهرستان آرادان، بخشی از مهمترین خبرهای محیط زیست استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
اعزام چهار باستانی کار استان به رقابت های ورزش های زورخانه ای جوانان و امید کشور در اصفهان، ساماندهی ۲۴ هزار و ۸۴۳ ورزشکار در نیمه نخست امسال و اعزام ۱۴ ورزشکار مرد و زن استان به رقابت‌های قهرمانی کشور ویژه ورزشکاران تالاسمی در بندر انزلی بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط