۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 83513800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گردو از باغات سروآباد آغاز شد

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83513800
برداشت گردو از باغات سروآباد آغاز شد

سنندج - ایرنا - برداشت گردو از سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان سروآباد آغاز شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶ هزار تُن گردو برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی سروآباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار برداشت گردو هر سال از اواسط مهر آغاز و تا پایان آبان نیز ادامه دارد.

محمد رحیمی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی شهرستان باغ گردو است که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار  بارور و ۴۰۰ هکتار نیز باغات غیربارور است.

وی یادآور شد: متوسط عملکرد برداشت گردو در هر هکتار سه تُن است و پیش بینی میشود امسال ۶ هزار و ۳۰۰ تُن گردو از باغات این شهرستان به ارزش ۳۱ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی  سروآباد اضافه کرد: تولید چهار هزار و ۹۹۲ کیلوگرم گردو در هر هکتار باغ نیز توسط تولیدکننده نمونه آقای اسکندر عبدی در شهرستان نیز به ثبت رسیده و سروآباد در تولید گردو رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

رحیمی گفت: در شهرستان سروآباد چهار هزار و ۱۰۰ خانوار در امر تولید، نگهداری و برداشت گردو فعالیت دارند و از این راه ارتزاق و امرار معاش می کنند.

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن درختان گردو، اصلاح و نوسازی باغات قدیمی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۷۰ هکتار از باغات سرشاخه کاری و به ارقام جدید پیوند زده شده اند.

وی یادآور شد: در این راستا کلاس های آموزشی و توجیهی برای کشاورزان و باغداران توسط مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد و امیدواریم با سرشاخه کاری و پیوند درختان قدیمی به متوسط عملکرد برداشت محصول به میانگین کشوری در سال های آینده برسد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد، این شهرستان در زمینه کشاورزی و باغداری قطب تولید محصولات باغی از جمله انار، گردو، توت فرنگی، انجیر و انگور است.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha