۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83522793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درگیری میان ارتش سوریه با نیروهای تحت حمایت ترکیه

تهران-ایرنا- به دنبال تداوم حملات ترکیه به شمال شرق سوریه، نیروهای ارتش سوریه امروز (شنبه) ضمن درگیری با نیروهای تحت امر ترکیه مانع نفوذ آنها به شمال غرب تل تمر در حومه الحسکه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شماری از نیروهای تحت حمایت ترکیه امروز سعی داشتند به سمت روستای الاهرس در شمال غرب تل تمر پیشروی کنند.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با نیروهای مهاجم درگیر و مانع پیشروی آنها شدند.

این در حالی است که نیروهای ارتش این کشور پس از کنترل شهر عین العرب (کوبانی) به سوی منطقه "سوق الهال" در شمال این شهر و در فاصله ۱۰۰ متری با نقطه مرزی با ترکیه حرکت کردند.

سانا در خبر دیگری اعلام کرد که نیروهای ترکیه و نظامیان تحت امر این کشور دو روستای جان تمر و الشکریه در حومه راس العین را اشغال کردند.

 دولت مرکزی سوریه پس از ۷ سال توانسته بار دیگر کنترل بخش های شمالی این کشور در خط مرزی با ترکیه را به دست بگیرد.

در حال حاضر پرچم های سوریه در تمامی نقاطی مرزی با ترکیه برافراشته شده است.

ورود نیروهای سوری به مناطق کردنشین بر اساس توافقی صورت گرفت که با نظارت روسیه میان دولت سوریه و منطقه خودمختار کردهای شمال شرق سوریه، امضا شده بود.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha