۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83526359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسد در ادلب

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 83526359
اسد در ادلب

تهران-ایرنا- سایت ریاست جمهوری سوریه از حضور "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در کنار ارتش این کشور در شهرک الهبیط در حومه ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور امروز (سه شنبه) در کنار ارتش این کشور در خطوط مقدم استقرار این نیروها در شهر الهبیط در حومه ادلب حضور یافت و در سخنان تاکید کرد، همچنان نبرد ادلب اساس پایان دادن به آشوب و تروریسم در همه مناطق سوریه است.

وی با بیان این که همه مناطق سوریه برای دولت این کشور به یک اندازه اهمیت دارند اما اولویت با شرایط نظامی در میدان نبرد است، افزود، ادلب برای نیروهای سوریه پاسگاه اول است و پاسگاه اول معمولا در خط مقدم قرار دارد اما وضعیت کنونی در شرق و قرار داشتن این  جبهه مقدم در غرب برای پراکنده کردن نیروهای ارتش سوریه است.

اسد یاد آور شد که با شروع تجاوزات به شمال سوریه با قوای سیاسی و نظامی در این مناطق ارتباط برقرار کرده و اعلام کردیم که آماده حمایت از همه گروه های مبارز هستیم و این یک تصمیم سیاسی نبوده بلکه تکلیفی مطابق قانون اساسی ملی سوریه بود

وی تاکید کرد، زمانی که کشور با تجاوز و غصب و سرقت روبرو است باید متحد بود اما برخی از مردم سوریه در سال های نخستین جنگ به آن عمل نکردند به آنها توصیه کردیم که بر روی کشورهای خارجی شرط بندی نکنند بلکه از ارتش و مردم و کشور حمایت کنند.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد، امروز نیز برخی روی آمریکا حساب بازکردند اما پس از همه ادعاهای آنها در طول سال های گذشته درباره اینکه از آنها دفاع می کنند و درکنار آنها می جنگند  امروز شاهد آن هستند که ترکیه مناطق گسترده ای از سوریه را طبق برنامه ریزی آمریکا برای آن، اشغال کرده است.

اسد در پایان تاکید کرد، رجب طیب اردوغان که پیشتر دزد گندم، نفت و کارخانه های سوریه بود امروز نیز قصد دارد خاک آنها را به سرقت ببرد.

ارتش سوریه بخش های جنوبی استان ادلب از جمله شهر راهبردی خان شیخون را در اواخر مرداد ماه ۱۳۸۹ پس از نزدیک به ۴ سال اشغال آزاد کرد و با این اقدام جاده بین المللی حلب به دمشق نیز از اشراف و تیررس تروریست ها خارج و شمار زیادی از آنان کشته و یا به مناطق شمالی ادلب فرار کردند.

استان ادلب از ابتدای بحران سوریه (اسفند ۱۳۸۹) استان امنی به شمار می آمد، اما ۱۴ هزار عنصر تروریستی از سراسر جهان که در ترکیه تجهیز و سازماندهی شده بودند، در هشتم فروردین ماه ۱۳۹۴ به استان ادلب حمله کردند و به سرعت تمام خاک این استان را به غیر از دو شهرک شیعه نشین 'فوعه و کفریا' در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ادلب را اشغال کردند.
طی دو سال گذشته و با آغاز عملیات همه جانبه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به مواضع تروریست ها در سوریه و شکست آنها در اکثر جبهه ها، بازماندگان گروه های تروریستی با تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود و فقط به همراه سلاح سبک از مواضع خود عقب نشینی به استان ادلب انتقال یافتند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha