۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 2206
کد خبر: 83529917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقدام هوشمندانه از عوامل اصلی در پدافند غیرعامل است

بیرجند - ایرنا - فرماندار قاینات گفت: اقدام هوشمندانه از عوامل اصلی در پدافند غیرعامل و یک راهبرد اساسی و کم‌هزینه برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدها است.

محمد کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان قاینات افزود: پدافند غیرعامل از موثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل دشمنان است. 

وی اظهار داشت: درک تهدیدهای نوظهور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شرایط کنونی لازم است و پدافند غیرعامل آمادگی همه جانبه برای هزینه کمتر است.

فرماندار قاینات گفت: افزایش بازدارندگی در برابر دشمن، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت در زمان بحران از مهمترین ویژگی‌ها و کارکردهای پدافند غیرعامل است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات هم گفت: رزمایش مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دوازدهم آبان ماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

رضا محمودی زاوه افزود: هدف از اجرای این رزمایش آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بروز و شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا است که با محوریت دامپزشکی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: زمانی که بیماری وجود ندارد مهمترین وظیفه دامپزشکی پایش و مراقبت از این بیماری بوده و اعمال اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با نظارت بر حمل ‌و نقل طیور و فراورده‌های آن و پایش و مراقبت بیماری در حیات وحش است.

وی گفت: اقدامات در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری به طور مستمر در حال انجام بوده و به صورت مراقبت و پایش بیماری در سطح مرغداری‌ها و آبگیرهای شهرستان انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات اظهار داشت: تعداد ۷۲ واحد مرغ گوشتی و ۶ واحد مرغ تخمگذار در این شهرستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه است.

هشتم تا چهاردهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha