۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1558
کد خبر: 83533354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین بارش پاییزی یزد در روستای بیداخوید ۶.۵ میلیمتر اعلام شد 

یزد- ایرنا- پیش‌بین مسئول اداره‌کل هواشناسی یزد بیشترین میزان نخستین بارندگی سال آبی ۹۹- ۹۸ استان را در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۵ میلیمتر مربوط به روستای « بیداخوید» شهرستان تفت ذکر کرد. 

محمدعلی مدبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در شهر یزد بارندگی گزارش نشد، افزود: در این مدت در هر یک از ایستگاه‌های «ببروئیه» بهاباد و «گاریز» تفت نیز ۶ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

به گفته وی همچنین در هر یک از ایستگاه‌های زردین تفت و منشاد مهریز ۵.۵ ، باجگان بافق پنج و دهبالا تفت چهار میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی یزد در ادامه اظهارداشت:  همچنین برخی مناطق استان در شبانه روز گذشته شاهد وزش باد بود که سرعت آن در ابرکوه به ۶۱.۲ کیلومتر بر ساعت ، در شهرهای هرات و ندوشن به ۵۴ کیلومتر و در مروست و گاریز ۴۳.۲ کیلومتر و شهر یزد ۲۱.۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده شهروندان یزدی شاهد افزایش ابر در استان ، احتمال رگبار در ارتفاعات مناطق جنوبی استان و شهرستان خاتم خواهند بود.

با کاهش دمای هوا نخستین بارش پاییزی برف دیروز( روزیکشنبه) ارتفاعات شیرکوه شهرستان تفت را سفیدپوش کرد.

شیرکوه منبع اصلی تغذیه سفره‌ آب‌های زیرزمینی دشت یزد - اردکان است.

در این دشت علاوه بر ۸۰ درصد سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی ، ۹۳۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان مستقر هستند .

از ۱۰ فرمانداری استان ،جمعیت شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در دشت یادشده زندگی می‌کنند.             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha