۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 83536653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش فرهنگ کتابخوانی مستلزم شناخت ذائقه مخاطب است

اصفهان- ایرنا- رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم شناخت ذائقه مخاطبان بویژه نسل جوان و نشر آثاری متاسب با علاقه آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نسل جوان انس بیشتری با شبکه اجتماعی دارد، اظهارداشت: بر همین اساس ما باید قالب کتاب و فرهنگ کتابخوانی را متناسب با ذائقه نسل کنونی تغییر دهیم و آن را دچار تحول کنیم.

وی افزود: نسل نوجوان و جوان نسلی سیال و تنوع طلب است که ویژگی خاص خود را دارد و باید در این راستا تنوع در کتاب به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد تا این کالای با ارزش علمی و فرهنگی از متن زندگی این قشر از جامعه حذف نشود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مطالعه، گسترش اندیشه و پیشرفت در دانش لازمه کنونی ایران است و این مهم مستلزم این است که کتاب جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

قطبی با بیان اینکه توسعه بدون توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین پیوند تمدنی بین بشر کتاب است و همواره کتاب مقوله‌ای ارزشمند بوده که هسته اصلی شکل‌گیری تمدن را تشکیل می‌دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: توسعه کشور و دستیابی به جایگاه‌های بالاتر نیازمند دانش است و در این راستا باید به کتاب توجه کنیم.

قطبی تاکید کرد: امتداد نسل‌ها و انتقال فرهنگ و ارزش‌ها نیازمند توجه بیشتر به آموزش و بویژه کتابخوانی است.

به گفته وی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای توجه به این امر برنامه‌ریزی کرده و رخدادهایی را برای برگزاری در نظر گرفته است.

بر اساس آمار موجود میزان سرانه ۲ دقیقه مطالعه در سال برای کشور ، رقم ناچیزی است که باید برای تغییر در این وضعیت تدبیری اندیشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha