۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83537654
T T
۰ نفر
امامان جمعه :حوادث لبنان و عراق توطئه ای برای شکست جبهه مقاومت است

استان ها - ‌ایرنا – امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به حوادث اخیر لبنان و عراق و برخی درگیری ها و آشوب ها اظهار داشتند :این اقدام توطئه ای بزرگ برای شکست جبهه مقاومت است؛ مردم و مسئولان دو کشور باید با هوشیاری و بصیرت مواظب اهداف استکبار جهانی باشند و توطئه های آنها را خنثی کنند.

خطیبان جمعه در خطبه های نماز این هفته استان ها با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشورهای لبنان و عراق گفتند : استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در کشورهای مختلف بخصوص در حوزه خاورمیانه  است و تلاش دارند  با گسترش این ناآرامی ها به اهداف و مقاصد شوم خود با همراهی عربستان دست پیدا کنند که خوشبختانه این دسیسه آنها عملیاتی نشد.

آنها ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با استکبار ) را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانستند و گفتند : این روز نشان از ایستادگی ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی دارد، کینه توزی استکبار  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست و دشمنان از آینده روشن نظام اسلامی نگران هستند از این رو از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشوردریغ نکرده اند.

ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به اثرات پیاده‌روی اربعین نیز اظهار داشتند که این حرکت عظیم نشان داد که مودت اهل بیت(ع)  در دل این ملت رسوخ کرده است و باید از این ظرفیت بزرگ مردمی برای تثبیت دین اسلام در جهان بهره لازم را برد.

 دعوت از مردم برای حضوری پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان، تمرکز بر رونق تولید و ظرفیت‌های داخل، برجام و برداشتن گام چهارم ایران در برنامه هسته‌ای، انتخابات مجلس شورای اسلامی و تذکر به کاندیداها، تاکید بر وحدت در جامعه و اقامه نماز به منظور وحدت‌آفرینی  شهادت امام عسگری (ع) و سالروز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و وظایف مومنان در زمان انتظار، کشته شدن ابوبکر البغدادی از جمله محورهای مهم سخنان ائمه جمعه سراسرکشور بود.

چکیده سخنان خطیبان جمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مقاومت ایران اسلامی بهترین راهکار برای مقابله با استکبار جهانی و راس آن یعنی آمریکا است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری سبب شده ایران در امنیت کامل قرار بگیرد و مردم ایران باید قدر امنیت را بدانند چرا که پیشرفت هر کشوری در سایه امنیت میسر می شود.  

قم

امام‌جمعه قم گفت: منشاء اصلی ناآرامی، بیکاری، مشکلات اقتصادی و فتنه‌های اخیر در کشور عراق سفارت آمریکا در این کشور است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان داشت: تنها راه موفقیت و پیشرفت کشور عراق در شرایط کنونی، بهره‌مندی از تجربه انقلاب اسلامی در براندازی سفارت آمریکا در این کشور است.

خراسان رضوی (مشهد)

امام جمعه مشهد گفت: تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) سیلی به صورت استکبار بود و ثابت کرد آمریکا ببر پوشالی و کاغذی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی نیز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: از روزی که جوانان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند تا امروز یک مرگ تدریجی برای آمریکا بوده است و این کشور روز به روز ذلیل‌تر، خوارتر و ورشکسته‌تر شده تا دچار فروپاشی و نابودی شود.

فارس (شیراز)

 امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدیران باید قبل از دیگران مشکلات و مسائل مردم را درک و برای کاهش آلام مردم تلاش کنند.

آیت الله لطف‌الله دژکام اضافه کرد: پشت میز نشستن فرصت خوش گذرانی نیست؛ بلکه امتحانی است که ببینیم چقدر می خواهیم خدمت کنیم، آن هم برای مردمی که همه زندگی خود را برای اسلام فدا می کنند.

آذربایجان غربی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: کسانی که در جهان به آمریکا و اذناب آن اعتماد کرده‌اند، چیزی جز شکست به دست نیاورده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: آمریکایی‌ها به هیچ وجه نسبت به نتیجه اعمال خود پایبند نیستند و این امر باید درس عبرتی برای کسانی که خواهان ارتباط با آمریکا هستند، باشد.

چهار محال  و بختیاری (شهرکرد)

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبانماه تاکید کرد: استکبارستیزی و" مرگ برآمریکا" باید دین‌محور و با دین‌مداری همراه باشد و این استکبارستیزی با نماز خاضع و خاشع انحام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: استکبارستیزی و طاغوت ستیزی بسیار در قرآن مورد توجه قرار گرفته و این مبارزه همواره مورد تاکید است.   

همدان

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: دفاع ایران از کشورهای مظلوم منطقه و ایستادگی در برابر مستکبران برگرفته از سیره پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان در حسینیه امام خمینی(ره) افزود: طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی ایران با خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها،  از مبارزه حق طالبانه مستضعفان در برابر مستکبران دفاع می کند.

اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز آمریکا در بدترین شرایط خود قرار گرفته و همه کشورها از این کشور رویگردان شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به ۱۳ آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی گفت: برغم مشکلات و تحریم‌ها، ملت ما روز به روز در حال پیشرفت است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ۱۳ آبان را روزی تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: این روز، نماد آزادی خواهی، استکبار ستیزی و انسجام ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار با اشاره به اینکه ۱۳ آبان نشان از ایستادگی ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی دارد، یادآور شد: کینه توزی استکبار جهانی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست، دشمنان از آینده روشن نظام اسلامی نگران هستند و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشورمان از طرق مختلف دریغ نکرده اند.

زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: در زمان حاضر نفرت از آمریکا در کل جهان گسترش یافته است و شعار مرگ برآمریکا دیگر مختص ایران نیست.

حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه ۱۳ آبان در فرهنگ عمومی ایران اسلامی روز استکبار ستیزی است، افزود: در این روز تاریخی تعداد زیادی از دانشجویان، علما و طلاب قم برای راهپیمایی در اعتراض به تبعید امام راحل تا لانه جاسوسی به راه افتادند و توانستند این مرکز جاسوسی را تسخیر کنند.

کرمان

 خطیب موقت جمعه کرمان هم با اشاره به ماجرای کشتن تروریست‌ها و ابوبکر البغدادی گفت: آمریکایی‌ها برای شکست وی که خود بر سر کار آوردند اتاق جنگ تشکیل دادند و هیاهو کردند و سگ حاضر در این عملیات را با دادن مدال تشویق کردند زیرا آنان می خواهند در سایه جنجال‌ها، انتخابات خود را برگزار کنند و به اهداف خود برسند اما ملت ایران هوشیار است که دشمن به هدف خود نرسد.

حجت الاسلام مهدی عرب‌پور در مورد برداشتن گام چهارم ایران در برنامه هسته‌ای نیز بیان داشت: پس از عمل نکردن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام، در ۱۸ اردیبهشت ماه دولت و نظام تصمیم گرفتند که گام هایی در کاهش تعهدات خود بردارند که شورای امنیت مالی با ارائه راهکار، دولت و نظام در دفاع از حقوق ملت مشروع ایران گام چهارم را در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب برمی دارند.

لرستان

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سفارتخانه های آمریکا در کشورهای جهان به محل جاسوسی برای شیطان بزرگ تبدیل شده اند.

آیت الله سید احمد میرعمادی نیز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد  استکبار ستیزی یکی از شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی دانست  و گفت :تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیبت پوشالی اش را در اوج ابرقدرتی شکست و در  چهل سال انقلاب اسلامی ایران روز به روز قوی تر و مستحکم تر و در مقابل آمریکا ذلیل تر و منزوی تر شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به هلاکت سرکرده شبکه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: در این هفته خبر هلاکت البغدادی شنیده شد که این برای دلبستگان آمریکا باید درس عبرت باشد.
مرکزی (اراک)

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز گفت  رونق تولید و واحدهای صنعتی کلید کاهش تورم و دستیابی به افزایش قدرت پول ملی در کشور است.

 آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ملت ایران، عراق و لبنان باید در برابر توطئه‌های دشمنان و رژیم اسرائیل هوشیار باشند  افزود: ملت عراق سال‌های زیادی گرفتار طاغوتیان بودند و نیاز است اکنون که آزادی و استقلال خود را به‌دست آورده‌اند  قدردان این استقلال بوده و برای حفظ آن تلاش کنند.

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان گفت: سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف لانه‌های جاسوسی، مراکز فساد و فتنه هستند اما به لطف خداوند و با وجود رهبری شجاع و هوشمند ایران اسلامی از توطئه دشمنان مصون مانده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی  با گرامیداشت روز دانش‌آموز و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: به برکت انقلاب فضای اجرای احکام اسلامی در ایران فراهم و کشور ما سردمدار مبارزه با استکبار جهانی شد.

قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه عزت، آبرو و شرافت انسانی در پیروی از حق قرار داده شده است، گفت: دوری از حق، ذلت و سرافکندگی را در پی دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی اظهار داشت: حق همیشه مورد حمایت خداوند تبارک و تعالی قرار دارد زیرا خداوند می‌فرماید ما نور را بر صورت تاریکی می‌کوبیم تا ظلمت از بین برود.
هرمزگان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: استکبار ستیزی یک تکلیف الهی است و پایانی ندارد زیرا تا اسلام وجود دارد مبارزه حق بر باطل ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: امروز زمان آن فرارسیده که از مبارزه تدافعی خارج شده و در مقابله با دشمنان به صورت تهاجمی عمل کنیم تا حمله‌های فرهنگی آنان را پاسخ دهیم.

وی با اشاره به درگیری‌های کشور عراق یادآور شد: امیدواریم ملت عراق هوشیار باشند و با اتحاد یکدیگر نگذارند این توطئه‌های استکبار جهانی در کشورشان رخنه ایجاد کند.

آذربایجان شرقی (تبریز)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث تاریخی تاثیرگذار ۱۳ آبان در تاریخ کشور گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و روزی فراموش نشدنی در تاریخ معاصر ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خصوص  فرا رسیدن انتخابات مجلس شوای اسلامی، ۲ تذکر نیز به کاندیداهای مجلس داد و افزود: آقایانی که قصد شرکت در انتخابات دارند بدانند نماینده ای که می خواهد در مجلس حضور یابد باید یک فرد ساده زیست باشد و به درد مردم بخورد.

اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل رفتار آمریکا و غرب در برابر نسل‌کشی‌ها در سطح جهان را دوگانه دانست و گفت: سکوت در برابر چند نسل کشی آشکار و برجسته کردن یک نسل‌کشی از سوی آنها سوال‌برانگیز است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه علت اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ترکیه به بهانه قتل عام ادعایی ارامنه در ۱۰۰ سال پیش را نزدیک شدن دولت آنکارا به روسیه دانست و افزود: اگر این نسل‌کشی ادعایی صحت هم داشته باشد، در زمان دولت عثمانی اتفاق افتاده و گناه نسل کنونی این وسط چیست که باید تاوان پس بدهند؟

البرز(کرج)

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از حرکت معنوی امامت شیعه  گفت : امروز این انقلاب صلابت آمریکا را در جهان شکسته است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی افزود: دشمنی آمریکا با ملت ایران ایستادگی در مقابل استکبار است زیرا آمریکا در طول حیاتش برای صدر قدرت بودن از هیج جنایتی فروگذار نکرده و خودش هزینه های آنها را داده است و برداشت کرده است.

کرمانشاه

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشورهای لبنان و عراق گفت: دست استکبار و بخصوص آمریکای جنایتکار در حوادث اخیر این کشورها به خوبی پیدا است.

 آیت الله «مصطفی علما اظهارداشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در کشورهای مختلف بخصوص در حوزه خاورمیانه بوده است.

یزد

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استیضاح ترامپ یک هدف شیطانی توسط آمریکایی‌ها برای انحراف افکار عمومی است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: دنیای استکبار و آمریکایی‌ها برای ضربه‌زدن به ملت و کشورها بخصوص در ملل اسلامی همواره به دنبال جنایت هستند و برای سرپوش گذاشتن بر آنها موضوع استیضاح ترامپ را مطرح کرده‌اند.

کردستان

امام جمعه سنندج گفت: مستکبران و دشمنان از جمله آمریکا هیچگاه دست بردار جامعه اسلامی نبوده و همواره به فکر توطئه ضد مسلمانان هستند بنابراین همه باید در مقابل آنها آگاه و هوشیار باشیم.

ماموستا عبدالرحمن خدایی اظهار داشت: دشمنان اسلام هیچگاه از دست درازی و تجاوز به کشورهای اسلامی کوتاه نمی‌آیند، پس مسلمانان نسبت به این موضوع آسوده خاطر نبوده و مراقب توطئه‌ها باشند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: بانک‌ها دچار بیماری اقتصادی بوده و در مسیر خدمت به تولید و مردم نیستند.

 آیت الله غلامعلی صفایی افزود: در این زمینه انتظار می‌رود دولت و قوه قضائیه بزودی مسئله بانک‌ها و قوانین مربوط به آنها را حل کنند.

خوزستان

 امام جمعه اهواز با اشاره به کشت برنج در خوزستان و دیگر نقاط کشور گفت: مسئولان باید به مساله واردات محصولات توجه داشته باشند، امسال با توجه به برنج‌کاری در سطح گسترده و با توجه به آغاز فصل برداشت، واردات برنج باید متوقف شود، این خواست کشاورزان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد اظهار داشت: دولت باید مردم را به برنامه‌ریزی‌های خود امیدوار کند و قیمت تضمینی برای برنج باید به صورت توافقی باشد.

مازندران (ساری)

امام جمعه ساری گفت : شیطان بزرگ پس از شکست های پی در پی ، با اغتشاش در کشورهای منطقه بویژه عراق، سوریه، بحرین و لبنان می خواهد به اهداف شوم خود دست یابد.
حجت الاسلام محمد قاسمی افزود : درگیری در عراق و حمله به زیر ساخت ها این کشور را محکوم و فتنه توصیف کرد و افزود : همگان بخوبی می دانند که آمریکا و همپبمانانش این فتنه ها را رهبری می کنند.
خراسان جنوبی (بیرجند)

امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار جهانی به دنبال مدیریت اذهان عمومی است و به هلاکت رساندن سرکرده داعش بی ربط به انتخابات آمریکا نیست.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: ادعای اینکه آمریکا ابوبکر البغدادی را در مخفیگاهش در سوریه به هلاکت رسانده است جای تحلیل دارد زیرا داعش را خودشان به وجود آوردند و امروز به دنبال نابودی آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha