۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83538051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹
کد خبر: 83538051
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- وقوع زمین‌لرزه در سمنان، آغاز جشنواره انار درجزین، برگزاری نخستین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین و چهارمین اجلاس بین‌المللی بزرگداشت مجاهدان در غربت، افزایش ۸۴ درصدی کشف موادمخدر و راهیابی کاراته‌کا نونهال استان به اردوی تیم ملی، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از چهارم تا دهم آبان ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی
حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: امسال در چهار حوضه آبخیز این شهرستان با تامین اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا می‌شود.

فرهنگی
یوسف‌علی طاهری مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه استان سمنان شنبه گذشته در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن جلسات ساختمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان ابراز داشت: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان در ۲۱ نقطه شهری این استان، با حضوری پرشور، پیام وحدت و همدلی مردم را به جهان مخابره می‌کند.
برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی و ورزش همگانی در روستای کلاته اسد میامی، آغاز جشنواره انار درجزین با برنامه‌های متنوع مانند نمایشگاه فرآورده‌های انار و صنایع دستی این شهر، برگزاری نخستین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین، برگزاری چهارمین اجلاس بین‌المللی بزرگداشت مجاهدان در غربت، شامگاه دوشنبه در شب شهادت امام رضا (ع) با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پرونده سلامت بیماران در هشت بیمارستان دولتی و دانشگاهی استان تا پایان آذر ۹۸ به صورت الکترونیکی تشکیل و رسیدگی می‌شود.
علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این نهاد در هفت ماه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۶ درصد افزایش یافت.
بهراد پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲ پرستار این شهرستان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن‌ و عترت وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.
علی آقا یحیایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امدادگران استان از دوم تا ششم آبان ۹۸ به ۱۷۳ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.
وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر در شهر سمنان، کلنگ‌زنی ساخت مجموعه اورژانس مرکزی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، افتتاح یک سالن ورزشی با یک هزار و ۶۷۳ مترمربع زیربنا، روز پنجشنبه همزمان با چهار طرح سالن ورزشی در کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل سایبری روز چهارشنبه در هنرستان فامیلی سمنان با حضور سردار علی مهدی‌پور معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور بخشی از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.
سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، ابراز داشت: کشف مواد مخدر در هفت ماه ابتدایی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشت.
دستگیری زن و شوهر سارق و سابقه‌دار به اتهام ۱۰۵ فقره سرقت در شهرستان دامغان و برخورد اتوبوس به عقب تریلی در محور میامی به شاهرود، برخی از مهمترین خبرهای انتظامی و حوادث استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ماموران یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش خوش‌ییلاق ۲ شکارچی را با زنده‌گیری ٣٦ بهله سهره دستگیر کردند.
مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان عصر دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، ابراز داشت: این دانشگاه در جمع ۳۱ دانشگاه ایران در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» میان مؤسسه‌های برتر جهانی جای گرفت.

ورزش
راه‌یابی کاراته‌کا نونهال استان به اردوی تیم ملی، اعزام هفت بدمینتون‌باز دختر استان به سومین مرحله رقابت‌های رنکینگ بدمینتون بزرگسالان اصفهان، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط