۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 83538291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیر عامل مازندران گشایش یافت

ساری - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل مازندران امروز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و مدیرکل پدافند غیر عامل استان در ساری گشایش یافت.

این نمایشگاه که دستاوردهای پدافند غیرعامل ۱۲ کارگروه استان در آن به نمایش گذاشته شده به مدت سه روز در محل سالن هلال احمر  واقع در میدان بلور امام رضا (ع) ساری برای بازدید عموم برپا خواهد بود.

نمایشگاه پدافند غیرعامل مازندران دارای ۲۰ غرفه شامل پشتیبانی و خدمات شهری، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، سلامت و بیولوژیک، امداد و نجات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگی و اجتماعی، انرژی، امنیتی انتظامی و دفاعی و غرفه آب است.
مردم می توانند با مراجعه به این نمایشگاه علاوه بر بازدید و آشناییی با دستاوردهای جدید ، آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط با پدافند غیرعامل را فرا گیرند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت که به دلیل شرایط حساس محیطی و اجتماعی استان باید در ایمن سازی و جلوگیری از آسیب هایی که متوجه آن است به صورت ویژه برنامه ریزی و مراقبت کرد و برای رسیدن به اهداف مورد نظر عملیاتی شدن کامل مقولات پدافند غیر عاملی ضروری است.
حسن منفردی افزود: استان مازندران در حوزه محیط زیست شامل کمبود منابع آبی ، جنگل و زمین خواری در قالب تغییر کاربری های غیر قانونی ، سیلاب ، پسماند و زباله بر علاوه خطرات امنیت کشاورزی ، بهداشت و سلامت جامعه نیز  بشدت رنج می برد.

وی به اهمیت صنعت گردشگری و مهاجر پذیری مازندران اشاره کرد و گفت: باید همه شرایط را در این حوزه ها به درستی رصد شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران به تهدید های متعدد و رو به رشد دشمنان در عرصه های مختلف به خصوص فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مازندران نیز به دلیل داشتن جامعه ای جوان و برخوردار از ابزار های ارتباطی، در معرض تهدید های دشمنان نیز است.

منفردی به رونمایی طرح جامع پدافند غیر عامل مازندران به عنوان نخستین طرح جامع استان های کشور به عنوان برنامه ملی در روز چهاردهم آبان در محل وزارت کشور خبر داد و گفت: این طرح در هشت محور از جمله امنیتی، انتظامی و نظامی، تهدیدات زیستی، فناوری اطلاعات و سایبری، مردم محوری، کالبد و زیر ساخت های حیاتی، شیمیایی و تهدیدات بهداشت و سلامت تهیه شده است.

وی افزود: در این طرح جامع تمامی مناطق استان مازندران به لحاظ استراتژیکی بودن و طرح های عمرانی و خدماتی در دست اجرا و اجرا شده شناسایی و راهکار های پدافندی غیر عاملی آن نیز تهیه شده است.

منفردی تاکید کرد که از این پس همه دستگاه های اجرایی مازندران موظفند الزامات این طرح جامع را در همه فعالیت های خود رعایت و عملیاتی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha