ذکر مستمر مباحث قرآنی در جامعه موجب تربیت نسل فرهیخته می‎‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ذکر مستمر مباحث قرآنی در جامعه موجب تربیت نسل فرهیخته می‎‌شود که باید همه نهادهای فرهنگی در این خصوص وارد عمل شده و اقدامات لازم را بیش از پیش انجام دهند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی و برنامه ریزی هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی افزود: برهمین اساس برجسته کردن مطالب و مباحث مطرح شده در قرآن کریم به عنوان گنجینه ای بی‌نظیر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: قرآن و عترت هردو درکنارهم می توانند عامل نجات بخش جامعه بوده و مسیری صحیح در برابر بشریت ترسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه مفاهیم مطرح شده در قرآن کم نظیر است، اضافه کرد: باید تامل در این کلام آسمانی را در دستور کار خود قرار داده و به نسل های آینده نیز بیاموزیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تربیت، آموزش، سیاست های اجتماعی، جنگ و صلح، احکام شریعت و مسایل مختلف در قرآن کریم مطرح شده است و هر دستگاه و نهادی می تواند متناسب با نیاز خود از مباحث مطرح شده در این گنجینه بی پایان استفاده کند.

حجت الاسلام خدایاری تاکید کرد: برنامه های قرآنی باید به‌طور عادلانه در سطح استان توزیع شود و طوری باشد تا همه اقشار از این برنامه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان ایجاد شکاف میان مسلمانان است، اظهار داشت: برهمین اساس در برنامه های قرآنی، اهل سنت نیز باید شرکت داده شوند و تلاش شود مشترکات بین شیعه و سنی روز به روز تقویت شده و با برنامه های قرآنی شکاف های قومی و مذهبی پر شود.

در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر هفته قرآن و عترت پرداختند.

برنامه های ویژه هفته قرآن و عترت همه ساله در نیمه دی ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha