۱۶۰ اخطار به بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی

تهان- ایرنا-مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون حدود ۱۶۰ فقره اخطارکتبی به بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی داده شده است تا نسبت به رفع نواقص اعلامی به ویژه در نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی اقدام کنند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، «حمیدرضا شهرکی ثانوی» افزود: پیرو تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهبود سطح کیفی خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به ویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، کمیته ویژه نظارت بر امر بهره‌برداری از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های واقع در رستوران‌ها،جایگاه‌های سوخت،واحدهای اقامتی و پذیرایی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و تیرپارک‌ها براساس مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر در سطح استان و شهرستانها با عضویت دستگاههای ذی‌ربط تشکیل شد.

وی افزود: کمیته ویژه نظارت ضمن بازدیدهای مشترک نواقص موجود به صاحبان واحدهای یادشده با ذکر مدت زمان رفع نواقص ابلاغ شد تا در صورت عدم رفع نواقص موجود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های عضو،برخورد قانونی صورت گیرد.

شهرکی ثانوی گفت:به منظور نظارت بر امر بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، تیر پارک ها و... در سطح استانها کمیته نظارت براساس ماده (۲۳) و همچنین کمیسیون رسیدگی به تخلفات بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی موضوع و تیرپارکها براساس ماده (۲۴)  اصلاحیه طرح جامع خدمات رفاهی بین‌راهی‌ها در ستاد مرکزی پیش بینی شده است. 

وی افزود: در صورت عدم رفع موارد اعلامی کمیته نظارت توسط بهره‌بردار و تکرار تخلف طبق گزارش کمیته نظارت و تائید و احراز آن، اداره کل استان مراتب تخلف رابه دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری جهت تکمیل پرونده اعلام کرده و دفتر مذکور موضوع تخلف را بصورت مستند و مستدل به دبیرخانه کمیسیون رسیدگی به تخلفات مذکور  ارسال می کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

شهرکی ثانوی ادامه داد:تاکنون حدود ۱۶۰ فقره اخطارکتبی به بهره‌برداران مجموعه‌های یادشده ابلاغ شده است تا نسبت به رفع نواقص اعلامی اقدام کنند و در شش مورد موضوع به کمیسیون یادشده ارسال و نسبت به صدور رای اقدام شده است.

وی از تهیه و تدوین شیوه‌نامه الزامات رعایت اصول بهداشتی به خصوص در فضاهای عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیرپارک‌ها خبر داد و افزود:این شیوه‌نامه با هدف ارائه راهنمای کلی مبنی بر رعایت شرایط و اصول بهداشتی در مجموعه‌های یادشده به منظورتامین و ارتقاء شرایط بهداشتی با رویکرد ایجاد یک رویه مناسب جهت رعایت الزاماتی، در حوزه بهداشتی مجتمع‌های خدماتی رفاهی تدوین شد و به بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha