وزیر ورزش عراق: دیدار با ایران به طور حتم در بصره برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان عراق تاکید کرد که دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل ایران و بحرین در چارچوب دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های ۲۰۲۳ به طور یقین در شهر بصره برگزار خواهد شد.

ناآرامی‌های اخیر عراق باعث شده تا تردیدها راجع به برگزاری بازی تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در روز ۲۳ آبان‌ماه در شهر بصره بیش از گذشته شود. دیداری که قرار است در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به انجام برسد.

با این حال و علی‌رغم حواشی به وجود آمده، «طالب جابر» یکی از مدیران بلندمرتبه وزارت ورزش و جوانان عراق به نقل از «احمد ریاض»، وزیر ورزش و جوانان عراق و در گفت‌وگو با سایت "الغد"، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال عراق بارها اعلام کرده‌اند که بصره امن است و هیچ حکمی از فیفا برای تغییر محل برگزاری مسابقه نداشته‌اند.

وی در ادامه افزود: وزیر ورزش و جوانان پیگیر کار است تا برگزاری بازی در عراق به بهترین شکل انجام شود. ورزشگاه بصره از همه نظر به‌ خصوص برای تماشاگران و میزبانی عراق جهت دیدار مقابل ایران و بحرین آماده است. هماهنگی و همکاری خوبی بین وزارت ورزش و مسئولان محلی و امنیتی شهر بصره برای برگزاری بازی تیم ملی عراق بر اساس استانداردهای فیفا وجود دارد. میزبانی ما از هنگ‌کنگ پیام واضحی از سوی هواداران عراق و امنیت این کشور برای همگان بود.

دیدار ایران و عراق از حساسیت زیادی برخوردار است و هم اکنون عراق هفت امتیاز اندوخته دارد و ایران ۶ امتیازی است.

چند روز قبل نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران برای بررسی شرایط بصره راهی عراق شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha