۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83542574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش سطح هشدار امنیتی در انگلیس پس از پنج سال

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83542574
کاهش سطح هشدار امنیتی در انگلیس پس از پنج سال

لندن – ایرنا – سطح هشدار امنیتی در انگلیس برای اولین بار در پنج سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» رسیده است.

سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس از آگوست سال ۲۰۱۴ ( مرداد ۱۳۹۳) در مرحله 'شدید' قرارگرفت. این مرحله به این معناست که حمله تروریستی در این کشور بشدت محتمل است. این سطح در سال ۲۰۱۷ که انگلیس شاهد چندین حمله تروریستی بود دوبار به آخرین مرحله یعنی «بحرانی» رسید اما دوباره کاهش یافت.

به طور کلی هشدار امنیتی در انگلیس در پنج سطح «کم»، «متوسط»، «قابل‌توجه»، «شدید» و «بحرانی» تعریف می‌شود؛ اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «کم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در مرحله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممکن ولی باز هم غیرمحتمل است. در حالت سوم نیز که وضعیت «قابل توجه» می شود، وقوع حمله «قویاً ممکن» می شود.

«پریتی پتل» وزیر کشورانگلیس امروز دوشنبه با اعلام این خبر افزود این تصمیم بر اساس آخرین اطلاعات و پردازش فاکتورهای مختلف داخلی و خارجی در حوزه تهدیدهای ناشی از تروریسم اتخاذ شده است.

وی با این حال تصریح کرد که به رغم کاهش سطح هشدار امنیتی، تروریسم همچنان یکی از اصلی و فوری ترین تهدیدها علیه امنیت ملی انگلیس بشمار می رود.

وزیر کشور انگلیس افزود؛ مردم این کشور باید همچنان نسبت به خطرات ناشی از تروریسم هشیار باشند و هرگونه حادثه مشکوک را به پلیس گزارش کنند.

این تصمیم درحالی اتخاذ شد که «کرسیدا دیک» رئیس پلیس پایتخت انگلیس به تازگی نسبت به افزایش حملات تروریستی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که در دو سال و نیم گذشته ۲۴ حمله تروریستی خنثی شده است.

همچنین نیل باسو رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس نسبت به آنچه «تروریست‌های تنها» نامید، هشدار داده و آن را یکی از مشکلات اصلی دستگاه امنیتی توصیف کرده است.

وی در این باره گفت: بزرگترین نگرانی من این است که افراد در گروه های راست و اسلام افراطی ظرف چند روز یا هفته، جذب ایدئولوژی های رادیکال شده و ما قادر به پیشگیری آن نیستیم.

در جریان آخرین حمله تروریستی که در مرکز خرید شهر منچستر رخ داد، فردی با چاقو به مردم حمله‌ور شد و چند نفر را مجروح کرد. بر اساس اعلام پلیس فرد ضارب به ظن اقدام تروریستی و ارتباط با گروه های راست افراطی دستگیر شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha