۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبر: 83544257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترافیک در جاده هراز و کندوان سنگین شد

۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبر: 83544257
ترافیک در جاده هراز و کندوان سنگین شد

ساری - ایرنا - راهداری مازندران ترافیک در جاده‌های هراز و کندوان را برای دومین روز متوالی از صبح امروز چهارشنبه سنگین توصیف و اعلام کرد که تردد خودروها در این محورها با کندی در حال انجام است.

هراز و کندوان ۲ محور اصلی گردشگری و پر تردد ترین محور مواصلاتی استان مازندران و همچنین مهم ترین ورودی های استان از سوی پایتخت هستند. 

گزارش صبح امروز اداره کل راهداری و جمل و نقل جادهای مازندران نشان می دهد که ترافیک سنگین در جاده هراز از صبح امروز دوباره آغاز شده و مسیر جنوب به شمال این محور یعنی ورودی استان با کندی تردد مواجه است. 

علاوه بر این ترافیک در محدوده پیست آبعلی تا گالری امازاده هاشم در محدوده استان تهران نیز سنگین می باشد. 

ترافیک سنگین تعطیلات این هفته جاده کندوان را نیز بی نصیب نگذاشته است و از صبح امروز در محدوده های محدوده هزارچم ، پل زنگوله و دهانه شمالی تونل کندوان ترافیک سنگین وجود دارد و در محدوده استان البرز تا تونل نیز ترافیک نیمه سنگین و در مقاطعی سنگین است.

گزارش راهداری نشان می دهد که دیگر محورهای استان مازندران ترافیک روان و پرحجم را تجربه می کنند و مشکلات ترافیکی خاصی مشاهده نمی شود. 

چلاو همیشه ترافیک

با وجود اینکه تعطیلات معمولا ترافیک سنگین را برای جاده هراز و کندوان و ساکنین آن به همراه دارد ، اما محدوده سه راهی چلاو جاده هراز در حد فاصل ۲۰ کیلومتری شهرستان آمل یکی از پر ترافیک ترین مناطق استان است که حتی برخی روزهای عادی را نیز با ترافیک سنگین سپری می کند. 

سه راهی چلاو همچنان که از اسم ان پیداست تقاطع جاده هراز با جاده دهستان سنگچال است که از پر ترافیک و پر جمعیت ترین دهستان های جاده هراز محسوب می شود. 

علاوه بر این سه راهی چلاو بر سر یک جاده چهار بانده به شکل گلوگاهی درآمده که توانایی تخلیه بار ترافیکی را ندارد. 

شب گذشته نیز برخی از مسافران و مردم آمل تنها در همین گلوگاه حدود چهار ساعت در ترافیک به سر بردند. این گلوگاه رکورد ۱۰ ساعت معطلی را برای مسافران نیز در کارنامه خود دارد. 

پلیس راه علت ترافیک سنگین در سه راهی چلاو و دیگر نقاط جاده هرار و کندوان را عدم توسعه بر اساس افزایش تردد می داند و اعتقاد دارد که ۲ خطه بودن این جاده ها هیچ تناسبی با شرایط آن ندارد. 

جاده هراز که ۷۰ سال پیش در طول ۲۳ سال ساخته شد و جاده کندوان هم حدود ۹۰ سال پیش با ابزار آن زمان در ۲ سال ساخته و بهره برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha