۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83547582
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز نامنویسی طرح ملی مسکن در خراسان شمالی

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83547582
آغاز نامنویسی طرح ملی مسکن در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان شمالی از روز شنبه آغاز شد که سهم این استان از طرح یادشده ساخت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری عنوان شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته این استان، دست کم به ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

جواد عمادیان فر افزود: در مرحله نخست طرح اقدام ملی، ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفته که پنج هزار واحد از این تعداد در شهر بجنورد ساخته خواهد شد و ۱۸۰ واحد نیز در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه اجرا می شود.

وی گفت: طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می شود که پیش از این از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

عمادیان فر گفت: متقاضیان باید توانایی تامین هزینه ساخت مسکن را در سایت مربوط، ثبت و خوداظهاری کنند و علاوه بر آن باید نسبت به سپرده گذاری به میزان ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن اقدام کنند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سپرده گذاری مبلغ مزبور در بانک، به منظور کسب اطمینان از توانایی متقاضی صورت می گیرد.

وی سقف تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آنرا ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال نیز می توانند در این طرح نام نویسی کنند.

به گفته معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی، دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از امروز - شنبه- با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام نویسی را مطالعه کنند.

وزارت راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی تامین مسکن را در سطح ۱۰ استان کشور آغاز کرده است که خراسان شمالی یکی از آنها است.    

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha