۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83549124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردنی ها سرانجام پرچم اسرائیل را در الباقوره پایین کشیدند

تهران - ایرنا - همزمان با سخنان روز یکشنبه "عبدالله دوم" شاه اردن در پارلمان این کشور مبنی بر پایان اجاره دو منطقه "الباقوره" و "الغمر" به اسرائیل، ارتش اردن پرچم این کشور را در منطقه الباقوره بالا برد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، شاه اردن اعلام کرد که از امروز توافق "وادی عربه" که بر اساس آن دو منطقه الباقوره و الغمر بصورت اجاره در اختیار اسرائیل قرار داشت، به طور رسمی پایان یافته و اردن بار دیگر بر تمامی این مناطق حاکمیت خواهد داشت.

شاه اردن همچنین تاکید کرد که موضع کشورش در خصوص قضیه فلسطین و تلاش برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی فلسطین ثابت و غیر قابل چانه زنی است.

در همین حال و بلافاصله پس از سخنان شاه اردن، ارتش این کشور پرچم اردن را در منطقه الباقوره برافراشته کرد.

اردن پس از مصر دومین کشور عربی بود که پس از اشغال فلسطین و شکست ارتش های عربی در جنگ شش روزه مقابل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ با تل آویو توافق نامه صلح امضا کرد.

براساس دو الحاقیه این توافق نامه صلح که در سال ۱۹۹۴ میلادی به امضا رسید و به توافق «وادی عربه» مشهور شد، اردن دو منطقه الباقوره و الغمر را به رژیم صهیونیستی اجاره و به این رژیم حق بهره برداری از این دو منطقه را به مدت ۲۵ سال واگذار کرد.

شاه اردن دو سال قبل و پیش از پایان دوره تمدید توافق وادی عربه از عزم کشورش برای بازپس گیری این مناطق سخن گفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha