۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83553147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام‌های متناقض ترامپ درباره جنگ تجاری با چین

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83553147
پیام‌های متناقض ترامپ درباره جنگ تجاری با چین

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» از یک سو با بیان اینکه آمریکا به فاز نخست توافق تجاری با چین «نزدیک می شود» و از سوی دیگر با تکرار تهدیدها درباره افزایش تعرفه‌های پکن، پیام‌های متناقضی را در رابطه با سرنوشت جنگ تجاری دو کشور ارسال می کند.

به گزارش کانال تلویزیونی کانادایی «بی ان ان بلومبرگ»، ترامپ روز گذشته(سه شنبه) طی سخنرانی در باشگاه اقتصادی نیویورک گفت: به فاز نخست توافق تجاری با چین بسیار نزدیک هستیم و این توافق ممکن است امضا شود.

وی با این حال بار دیگر از صعود اقتصاد چین در بازارهای جهانی شکایت کرد و افزود: هیچ کشوری بهتر از چین تقلب نمی کند. سرقت مشاغل و ثروت آمریکا دیگر تمام شده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: چین خود را برای دستیابی به توافق تجاری با آمریکا «هلاک می کند». به تکمیل گام اول برای دستیابی به توافقی گسترده تر نزدیک می شویم اما فقط وقتی این توافق را امضا خواهیم کرد که به نفع شرکت های آمریکایی و کارگران باشد.

خوشبینی ها درباره امکان کاهش تنش ها بین آمریکا و چین در ۱۸ ماه گذشته بر سر تعرفه های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان، به افزایش بی سابقه شاخص سهام آمریکا منجر شده است.

به دنبال اظهارات ترامپ، شاخص سهام «اس اند پی ۵۰۰» (فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک) حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت.

ترامپ با وجود ارسال پیام های متناقض درباره جنگ  تجاری بیش از یک سال گذشته با چین به دستاوردهای خود در دوره نخست ریاست جمهوری اش اشاره کرد و گفت: ما به جنگ کارگران آمریکایی پایان دادیم، به حمله به صنعت آمریکا پایان دادیم و رونق اقتصادی در کشور شاهد بوده ایم که تا قبل از این هرگز رخ نداده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پیشتر با دفاع از مقررات تعرفه‌ای که نسبت به کالاهای چینی وضع شده است، وعده داده بود در هفته‌های پیش رو، بخش نخست توافق تجاری با چین به دست خواهد آمد.

۱۰۷۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha