خدمات‌دهی به ارباب‌رجوع باید الکترونیکی شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه براستفاده از روش‌های نوین دریافت خدمات تاکید کرد و گفت:باید تلاش کنیم بسیاری از کارها و خدمات موردنیاز مردم را از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام دهیم تا زمان انتظار ارباب رجوع را برای دریافت خدمات کاهش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله عزیزی روز چهارشنبه در اولین گردهمایی رابطین و مسئولین طرح تکریم ارباب رجوع در نظام اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: برای شکل‌گیری امپراطوری اسلامی و داشتن جامعه فاضله راهی غیر از پیروی از دستورات پیامبر اسلام نداریم.

وی افزود: نبی مکرم اسلام می‌فرمایند:«هر جایی که مردم در آن احساس حقارت کنند، اسلامی نیست» و امروز که دشمنان سعی می‌کنند بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند، ما باید در جامعه اداری خود و برای حفظ حرمت و کرامت ارباب رجوع، بسیار تلاش کنیم.

عزیزی، رابطین حاضر در جلسه را مسئول پاسخگویی به ارباب رجوع دانست و گفت: امروز مردم مناسبات اداری را خوب می‌فهمند و ما با انجام به موقع وظیفه خود و راضی نگه‌داشتن آنها، حداقل به شعور خودمان توهین نکنیم.

در ادامه این جلسه رابطین سازمان ها و ادارات استان، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم بیان کردند.

یکی از رابطین آشنا نبودن مردم با حقوق اداری را مشکل بزرگی دانست و گفت: باید آگاهی مردم را در این زمینه بالا ببریم تا مطالبه‌گر باشند و صدای خود را به گوش مدیران برسانند.

رابط دیگری خواستار حذف بروکراسی اداری شد و افزود: با افزایش اختیار مدیران شهرستان‌ها می‌توانیم از تردد بیش از حد به مرکز استان برای دریافت خدمات، جلوگیری کنیم.

یکی دیگر از رابطین آشنایی با تخلفات اداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: تخلفات اداری را به کارمندان تفهیم و کارمندان متخلف را هم معرفی و توبیخ کنیم.

در پایان این نشست، پیشنهاد تصویب سند طرح تکریم ارباب رجوع هم مطرح شد تا هردستگاهی به طور مشخص وظیفه خود را در مواجهه با مردم بداند و از روند طی شده آن سازمان هم اطلاعاتی دائمی در دسترس باشد.