کتابخانه‌های کردستان هفته کتاب ۳۱۳ برنامه فرهنگی برگزار می‌کنند

سنندج - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان در ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی این استان ۳۱۳ برنامه متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

محمد عبدالملکی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب اظهار داشت: از جمله برنامه‌های مهم این هفته برگزاری ۸۸ نشست کتابخوان، ۶ نقد و بررسی کتاب، ۶ رونمایی از کتاب، ۱۸ مسابقه کتابخوانی، ۳۰ نمایشگاه کتاب و ۲۰۱ برنامه مشاوره، قصه گویی و کتابخوانی است.
وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه های استان در روز ۲۵ آبان رایگان است، افزود: عضویت برای خبرنگاران استان در طول سال رایگان است و در هر کتابخانه ای از استان با ارائه کارت خبرنگاری می‌توانند به صورت رایگان عضویت کتابخانه شوند.
عبدالملکی یادآور شد: از ۲۳ تا ۳۰ آبان به مناسبت هفته کتاب جرایم تمام کسانی که در بازگشت کتاب دیرکرد داشتند با باز گرداندن کتاب به کتابخانه مربوطه بخشیده می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌های این نهاد تا ۲ ماه آینده اضافه کرد: افتتاح بخش کودک کتابخانه شهید بهشتی دیواندره، افتتاح نخستین کتابخانه مشارکتی سیار در قروه برای اولین بار در کشور، افتتاح بخش نسخ خطی کتابخانه شهید برهان عالی سنندج، بازگشایی کتابخانه ماموستا هژار و نامگذاری یکی از بوستان‌های سنندج به بوستان کتاب از برنامه های مهم این نهاد در ۲ ماه آینده است.
عبدالملکی با تبریک انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گفت: کتابخانه های عمومی استان نیز در این راستا فعالیت های از قبیل معرفی کتاب‌های موسیقی کُردی و نشست‌های کتابخوانی در طول سال برگزار خواهند کرد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان تاکید کرد: در استان ۸۰ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۵۰ باب آنها نهادی و ۳۰ باب دیگر مشارکتی هستند.
وی افزود: با توجه به ثبت نام ۱۳ هزارو ۵۳۰ نفر عضو جدید در کتابخانه های استان در سال جاری،  صدور کارت عضویت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha