همایش شناخت فرهنگی، اجتماعی و شخصیتی حضرت خدیجه(س) در بندرعباس برگزار شد

بندرعباس-ایرنا-همایش شناخت فرهنگی، اجتماعی و شخصیتی حضرت خدیجه(س) روز پنجشنبه با هدف بررسی ویژگیهای اخلاقی و سیره زندگی بانوی اسلام، در بندرعباس برگزار شد.

رییس امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: ۱۵۰ عنوان کتاب در سال های اخیر با موضوع حضرت خدیجه (س) چاپ شده که ۷۵ کتاب در بررسی های اولیه تایید نشد و از ۷۵ کتاب باقی مانده سه کتاب انتخاب شد.

سیده مرضیه شفاپور افزود: کتاب های برگزیده در این همایش شامل، خدیجه(س) همتای بی همتا، سایبان آفتاب و نگاهی نو به زندگی درخشان حضرت خدیجه(س) به ترتیب نوشته مرضیه محمدزاده، محمد محمدپور و علی کرمی فریدونی است.

وی بیان کرد: به دلیل جایگاه مهم حضرت خدیجه(س) در دین اسلام شورای سیاست گذاری راه اندازی و طی جلسات متعدد طرح اولیه در ۳ ماه و بررسی و منجر به برگزاری این همایش شد.

دبیر این همایش اظهار کرد: چنیپن مراسم هایی باید با محتوای شخصیت شناسی حضرت خدیجه(س) هر سال برگزار شود.

ابعاد مختلف شخصیت حضرت خدیجه(س) تبیین شود

استاندار هرمزگان بیان کرد: باید ابعاد مختلف شخصیت حضرت خدیجه(س) در جامعه تبیین شود زیرا ترویج دین اسلام بسیار مهم و تاثیرگذار است. فریدون همتی افزود: برگزاری چنین همایشی اقدامی ارزنده در هفته وحدت محسوب می شود که هرمزگان افتخار میزبانی آن را داشته است.

وی اظهار داشت: حضرت خدیجه علاوه بر شناخته شدن به عنوان بانوی بزرگ اسلام، همسر و مادری فداکار و مهربان برای خانواده اش بوده است.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: زنان جامعه باید برای رسیدن به سعادت و رستگاری، حضرت خدیجه را الگوی خود قرار دهند.

حضرت خدیجه(س) الگوی مناسب زنان مسلمان در جهان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام الگوی صبر و استقامت برای زنان مسلمان در جهان اسلام هستند.

فاطمه ذوالقدر با اشاره به نقش زن در اجتماع قبل از اسلام خاطر نشان کرد: در زمانی که دختران را زنده به گور و یا از ارث محروم می کردند، حضرت خدیجه(س) با انتخاب پیامبر اهمیت جایگاه زنان در جامعه را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در چنین شرایطی که دشمنان امت اسلامی را مورد هدف نابودی قرار داده اند، همه زنان و مردان در کنار یکدیگر وظیفه دارند با پیروی از پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س), توطئه ها را از بین ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شناخت حضرت خدیجه(س) می تواند خانواده امروز را به آرامش رسانده و تربیت فرزندان دینی را آسان کند.

ذوالقدر عنوان کرد: زمان انقلاب نیز زنان با ورود به صحنه های مدیریت در خط مقدم مبارزه با دشمنان نظام، مشوق اصلی مردان به صورت مستقیم و غیر مستقیم قرار گرفتند.

شخصیت حضرت خدیجه(س) مورد احترام همه مذاهب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: حضرت خدیجه مورد احترام همه مذاهب است و با ثروت، جسم و قلب خود پیامبر را برگزید.

رضا کمالی زرکانی یادآور شد: این بانوی گرانقدر عاشق ایمان، مهربانی و خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام شد و در بین اعراب جاهلیت جایگاه خود را ماندگار کرد.

در پایان این همایش از سه نویسنده برگزیده کتاب های سایبان آفتاب، خدیجه (س) همتای بی همتا و نگاهی نو به زندگی درخشان آن حضرت تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha