۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۶:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83555601
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رژیم آل خلیفه، بحرین را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است

تهران- ایرنا- جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات رژیم آل خلیفه، بحرین را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، جمعیت الوفاق در این بیانیه، جامعه جهانی و نهادهای سازمان ملل متحد را مسؤول اوضاع رعب‌آور این کشور دانسته است.

الوفاق بحرین با انتقاد از نهادهای بین المللی افزوده است: آن‌ها نسبت به مطالبات و فریادهای مردم بحرین بی توجه هستند و از رنج‌ها و عذاب مردم چشم‌پوشی می کنند؛ در حالی که این نهادها با هر صدایی که در مکان های دیگر بلند می شود، همراهی می کنند.

جمعیت وفاق اسلامی در واکنش به اقدام رژیم آل خلیفه در تهدید تعدادی از علمای شیعه بحرین به خاطر دعای گشایش و آزادی زندانیان سیاسی، تأکید کرد: بازپرس های وزارت کشور و سرویس های امنیتی از تعدادی از علما خواستند بعد از نماز برای گشایش و امنیت بحرین به ویژه زندانیان سیاسی که به خاطر مطالبات دموکراسی خواهانه در زندان بسر می برند، دعا نکنند.

در بیانیه الوفاق آمده است: رژیم آل خلیفه از طریق سرکوب وحشیانه و استفاده از انواع شیوه های غیر قانونی، خفقان شدیدی را سایه افکنده و از آزادی بیان و تظاهرات جلوگیری می کند و هر کس که مطالبات حقوق بشری و سیاسی دارد را مورد تعقیب قرار می دهد و با این کار بحرین را به زندان بزرگی تبدیل کرده که هیچ کس نمی تواند حتی یک کلمه حرف بزند.

بر اساس این بیانیه، جهان باید بداند که در بحرین به صورت روزانه و بدون توقف سرکوب، کشتار، شکنجه، سوء استفاده و تجاوز صورت می‌گیرد و تمام این اقدامات به خاطر ساکت کردن صدای شهروندانی است که از بیان دردها، رنج ها و مطالبات خود محروم هستند.

الوفاق بحرین همچنین جلوگیری از دعا برای بازداشت شدگان را گامی بسیار بزرگ در جهت افزایش سرکوب و مخفی کردن هر کلمه ای که میزان رنج ها، ظلم، محرومیت، خفقان، محاصره و سرکوب را بیان کند، عنوان کرده و افزوده است: مردم بحرین به خاطر رژیم استبدادی ظالم در این شرایط اسفبار زندگی می‌کنند.

در پایان بیانیه الوفاق آمده است که بیش از ۸۰ درصد شهروندان از آزادی محروم هستند و نزدیک به ۵۰۰۰ بازداشتی سیاسی به دلیل دیدگاه های سیاسی خود در زندان هستند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های یکجانبه حکومت رنج می‌برد. این رژیم با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات، تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرد.

پیش‌تر، مرکز «دموکراسی و حقوق‌ بشر خلیج(فارس)» که وضع حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را رصد می‌کند، در گزارشی اعلام کرده بود؛ بحرین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می سال جاری میلادی (دی ماه ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸) ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندانش صادر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha