۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 83557237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع آبگرم ظرفیتی کم نظیر برای رونق گردشگری دهلران است

ایلام- ایرنا- مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: مجتمع گردشگری آبگرم ظرفیتی مهم در دهلران برای رونق گردشگری و درآمدزایی برای مردم نطقه است.

غلامرضا ابدالی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات مجتمع آبگرم دهلران اظهار داشت: برابر قانون برنامه ششم توسعه حفاظت ، مدیریت و بهره برداری از چشمه های آبگرم به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به حفاظت از عرصه ها ، چشمه ها و بهره برداری از این نقاط افزود: بهره بردار آبگرم دهلران مشکلاتی با دامداران منطقه و شهرداری داشت که بخوبی پیگیری شدند و تا حدودی رفع و دستورات لازم برای پیگیری ها توسط فرماندار و متولیان در شهرستان صادر شده است.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: تلاش می شود شهرستان دهلران از ظرفیت این مجموعه گردشگری بهره مند و مزایای آن نصیب مردم منطقه و این ظرفیت بیش از پیش به کشور معرفی شود.

ابدالی به وجود چهار گونه حمایت شده خفاش در دهلران اشاره و اضافه کرد: کاراکال، شاه روباه و روباه شنی از دیگر گونه های جانوری دهلران هستند که شناسایی شده اند.

وی گفت: در ۸۰ زیستگاه گونه جانوری استان ۴۶ نوع پستاندار، ۲۵ گونه پرنده و ۲۰ گونه مار وجود دارد.

فرماندار دهلران چشمه های آبگرم، غار خفاش، چشمه های قیر، آبشارهای طبیعی و آثار تاریخی و تفریحی را از ظرفیت های گردشگری دهلران ذکر کرد و گفت: دولت تلاش می کند با همکاری بخش خصوصی این ظرفیت ها را شکوفا کند.

مجید عسگری با اشاره به سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در چشمه های آبگرم دهلران افزود: باید زمینه برای حضور سرمایه گذار در جهت رغبت بیشتر فراهم و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

وی خواستار تعیین محدوده گردشگری مجتمع آبگرم شد و گفت: تلاش می شود تا مشکلات این مجتمع مرتفع و زمینه بیش از پیش برای بهره مندی شهرستان از مزایای ان فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha