۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۷:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83558071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش بهداشتی یمن بیش از ۱۶۵ بار هدف حملات ائتلاف سعودی قرار گرفت

تهران-ایرنا- سخنگوی بخش خاورمیانه صلیب سرخ جهانی بامداد یکشنبه اعلام کرد: از آغاز حملات ائتلاف عربی در سال ۲۰۱۵، به سرکردگی عربستان، مراکز بهداشتی و کادر پزشکی یمن بیش از ۱۶۵ بار هدف حمله قرار گرفته است.

"سارا الزوقری" سخنگوی بخش خاورمیانه صلیب سرخ به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت، جنگ در یمن بصورت گسترده ارائه خدمات درمانی به یمنی‌ها در مناطق مختلف این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: در شرایط کنونی، تنها ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی در یمن فعال هستند.

الزوقری اضافه کرد: در سال گذشته میلادی ۱۸ بار مراکز و کادر بهداشتی هدف حملات ائتلاف قرار گرفتند که این حملات از آغاز سال ۲۰۱۹ تا آگوست (مرداد) حدود هشت مورد گزارش شده است.

سخنگوی بخش خاورمیانه صلیب سرخ با اشاره به این‌که شمار مبتلایان در یمن به بیماری‌هایی چون وبا، مننژیت و حصبه درحال افزایش است، اعلام کرد که می‌توان مانع از گسترش این بیماری‌ها شد اما سیستم بهداشتی یمن توانایی مقابله با شیوع این بیماری‌ها را ندارد.

الزوقری افزود: نبود فراورده‌های بهداشتی، وسایل پزشکی، دارو و کادر درمانی، بسیاری از مراکز بهداشتی را به تعطیلی کشانده است.

وی در پایان گفت: جنگ در یمن، تأسیسات زیربنایی و شبکه آبرسانی در این کشور را نیز از بین برده و موجب شده است،بیماری‌های واگیردار امثال وبا، دیفتری و حصبه بار دیگر شیوع پیدا کنند.

یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی از ششم فرورین سال ۱۳۹۴ ، هدف حمله گسترده ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، همراهی امارات و چراغ سبز آمریکا قرار گرفت.

 این جنگ خانمان سوز که نتیجه‌ای جز ویرانی و کشتار در یمن به همراه نداشته همچنان ادامه دارد. اقتصاد یمن در نتیجه این جنگ و محاصره از میان رفته است و اوضاع انسانی این کشور که از کمبود مواد غذایی و امکانات بهداشتی رنج می برد، روز به رو وخیم‌تر می‌شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha