۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83560875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتکار:

خیرین بر هوشمندسازی مدارس تمرکز کنند

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 83560875
خیرین بر هوشمندسازی مدارس تمرکز کنند

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هوشمندسازی مدارس و آموزش مهارت‌های زندگی و کسب و کار از مواردی است که خیرین مدرسه ساز می‌توانند در ساخت مدارس بر روی آنها تمرکز کنند.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز کشور با عنوان بانوی ایرانی، مدرسه مهربانی گفت: نقش زنان را به عنوان محوریت و جاذبه معنوی خانواده و جامعه ببینیم و قدرشناس آن باشیم و تلاش کنیم این نقش در جامعه روبه تزاید و گسترش باشد.

وی گفت: بعد از انقلاب برای آموزش و پرورش و آموزش عالی شاهد برداشته شدن گام های بزرگی بودیم. به گفته ارزیابان، شاخص ها پیشرفت خوبی داشته است. در مورد آموزش و پرورش در کشور و بحث آموزش عالی شرایط خوبی در منطقه داریم و این پیشرفت باید گسترش پیدا کند. 

ابتکار گفت: اگر این اتفاق نیفتد، دچار عقب افتادگی خواهیم شد. قبل از انقلاب ۳۸ درصد دختران از آموزش ابتدایی محروم بودند. امروز این رقم زیر ۴ درصد است که البته هنوز صفر نشده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش و کار در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدرسه و دلایل ترک تحصیل زودهنگام دختران ورود کرده اند و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. 

ابتکار همچنین خاطر نشان کرد: نقش خیرین مدرسه ساز در این موضوع بسیار مهم است تا عدالت آموزشی و دسترسی برابر به خدمات را برای همه فرزندان کشور شاهد باشیم. 

وی گفت: امروز بحث حفظ محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف در آب، انرژی و پسماند در ساخت موضوعات مهمی است که اهمیت داشته و توجه به فرهنگ و هویت ملی نیز از جمله مهمترین رویکردها در نوسازی و ساخت مدارس باید باشد. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت:‌ هوشمند سازی مدارس و آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای کسب و کار از مواردی است که خیرین مدرسه ساز می توانند در ساخت مدارس بر روی آنها تمرکز کنند. ساخت مدارسی که آموزش های فنی و حرفه ای کارگاه داشته باشند، از جمله نیازهای اساسای امروز در ساخت در مدارس است. 

ابتکار تاکید کرد: موضوع مهارتهای سازندگی برای دانش آموزان مهم بوده و توجه به آن در مدارس باید توسعه یابد. توجه به مهارتهای کار و کارآفرینی و اینکه هر دانش آموز  ایرانی بتواند مهارتی کسب کند بسیار ضرورت دارد.

همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز (بانوی ایرانی - مدرسه مهربانی) با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان و خانواده های خیرین مدرسه ساز اکنون در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha