۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83563020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ کارآفرین برتر استان سمنان تجلیل شدند

۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83563020
۱۲ کارآفرین برتر استان سمنان تجلیل شدند

سمنان- ایرنا- ۱۲ کار آفرین برتر با محوریت کارآفرینی روستایی در جشنواره کارآفرینان برتر استان انتخاب و روز چهارشنبه در سالن فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تجلیل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۰ کارآفرین در جشنواره کارآفرینان برتر استان سمنان شرکت کردند که براساس معیارهای تعریف شده ۱۲ کارآفرین برگزیده شدند.

اسماعیل غنیان افزود: حداقل سه سال فعالیت کارآفرین، زیان‌ده نبودن شرکت، رعایت استانداردهای اجباری تولید یا خدمات مانند موارد بهداشتی و زیست‌محیطی، برخورداری کارکنان از شرایط قانون کار و بیمه و دارا بودن صورت مالی تصویب شده و مجامع عمومی سالانه از جمله معیارهای انتخاب کارآفرین برتر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ بیان کرد: کارآفرینان برتر در زمینه صنایع دستی، پوشاک، دام‌پروری، فناوری و محصولات گلخانه‌ای و صنعتی، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت برای آشنایی صاحبان ایده با بازار، ایجاد فرصت معرفی طرح به سرمایه‌گذاران، شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه از جمله هدف‌های برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استان سمنان بوده است.

وی تصریح کرد: کارآفرینان با نوآوری و دستاوردهای خود نقشی مهم در حمایت از کار، خودکفایی کشور و توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرند.

غنیان خاطرنشان کرد: راه‌حل مشکل بیکاری شهری و تراکم جمعیت بهبود محیط روستایی است و توسعه کارآفرینی و تشویق کارآفرینان با تکیه برعلم، نوآوری، خلاقیت و تجربه موجب بهبود محیط روستایی، رونق اقتصادی و حل مشکل بیکاری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ بیان کرد: برای شتاب بخشی به توسعه اقتصادی در نواحی روستایی لازم است کارآفرینان نسل اول که با تکیه بر تجربه کار می‌کردند در کنار نسل امروز که از دانش برخوردارند ولی تجربه اندک دارند تلفیق شوند.

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان است که هر ساله در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر همزمان با ۲۷ آبان تا ۳ آذر برگزار می‌شود.

در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدید از کارآفرینان به راه اندازی کسب و کار فکر کرده و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند و از این طریق کمک کنند تا کارآفرینان بالقوه به عرصه کارآفرینی وارد شوند.