۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83566105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان:بانک ها به واحدهای تولیدی نگاه اشتغالزایی داشته باشند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تاکید کرد : بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، با نگاه اشتغال‌زایی بنگرند، چراکه، در شرایط کنونی پویایی بخش اشتغال به این امر وابسته است.

 ارسلان زارع  غروب شنبه در کارگروه رفع موانع تولید گیلان در رشت با بیان اینکه به طور جدی نیازمند مشارکت بانکها برای تحقق رونق تولید هستیم، افزود: انتظارم از بانک‌ها این است که اعطای تسهیلات را با دید کمک به تولید کننده بنگرند و  در عین حال وصول مطالبات نیز با اهداف کارگروه رفع موانع تولید،‌ مغایرتی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در پاره‌ای مواقع،‌ درک ناکافی از مقررات و قوانین، موجب اختلال در اجرای بعضی امور زیربنایی و توسعه محور استان می‌شود، تصریح کرد: باید به شناخت صحیحی در این خصوص برسیم تا خللی در ایجاد محیط مساعد تولید و بهبود فضای کسب و کار بوجود نیاید.

وی شناسایی و اهتمام به رفع موانع و تنگناهای مرتبط با رونق اقتصادی را یک تکلیف ملی خواند و از همگان خواست نسبت به انجام این امر، بطور جدی احساس مسئولیت کنند.

زارع با بیان اینکه حفظ اشتغال در مقطع زمانی کنونی، نمادی از مقاومت و ایستادگی ملی است، اظهار داشت: آبادانی کشور با توسعه اشتغال ممکن می‌شود و موضوع شغل و تداوم تولید، دغدغه اصلی است و همه باید برای رفع این دغدغه، چاره اندیشی و برای برطرف ساختن تنگناهای مسیر کوشش کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از 250 طرح ارائه شده توسط سرمایه گذاران در رتبه ششم و در پرداخت تسهیلات رتبه نهم کشور را داراست، افزود: حفظ اشتغال وتوسعه آن در این مقطع زمانی به طور یقین؛ نمادی از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران محسوب می شود و در این شرایط جنگ اقتصادی باید پایمردی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دیدار اخیر شماری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: معظم له تولید کنندگان را خط شکنان صفوف مقدم میدان جنگ اقتصادی دانستند و این نگاه و تعبیر ارزشمند، باید در تمامی رویکردها و جهت گیری‌ها ساری و جاری باشد تا بتوانیم در این نبرد نیز سربلند باشیم.

 در این جلسه مشکلات واحدهای مجتمع فولاد گیلان، احداث میدان میوه و تره بار، مجتمع ذوب آهن درفک شمال، شرکت مرغ کیسم، استخر مروارید لاهیج (ابریشمی) و شرکت آرین نارون بررسی و تصمیمات نهایی از سوی استاندار گیلان صادر شد.

 دو هزار و 948 واحد صنعتی در گیلان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha