۴ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83567711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار در این استان زیر پوشش خدمات کمیته امداد بوده و تلاش برای توانمندی آنان از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار است.

هدایت صفری روز دوشنبه با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد استان زنجان اشتغالزایی برای جامعه هدف است گفت: این نهاد آمادگی کامل دارد با پرداخت تسهیلات آسان برای خانواده‌های تحت پوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار، توانمندی مددجویان را محقق کند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که علاقه‌مند به اجرای طرح‌های اشتغال بوده و تجربه‌ای در این بخش ندارند کمیته امداد با معرفی این خانواده‌ها به مراکز آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به‌صورت رایگان به خانواده‌ها آموزش داده تا به توانمندی کامل برسند.

صفری همچنین برگزاری کلاس‌های مشاوره، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، مشاوره‌های قبل از ازدواج برای نوعروسان و سبک زندگی دینی را از دیگر خدمات فرهنگی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و بر حضور حداکثری مددجویان در این رده‌ها تأکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار ۵۳۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب اردوهای زیارتی و شوق زیارت به مشهد مقدس، کربلای معلای و عتبات عالیات و قم اعزام‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در کنار برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزش‌های فرهنگی تربیتی نیز به گروهای بهره‌مند از این خدمات توسط کارشناسان ارائه می‌شود، ادامه داد: راهبرد کمیته امداد استان زنجان از برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی، ارتقای بعد ایمانی، اعتقادی و فرهنگی جامعه هدف این نهاد باهدف نهادینه شدن سبک زندگی دینی در خانواده‌های تحت حمایت است.

به گزارش ایرنا، ۲۸ هزار ۳۱۸ خانوار با جمعیت ۵۴ هزار و ۹۸۰ نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha