۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83569839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تجهیز پایگاه نظامی روسیه درتاجیکستان به فناوری جنگ الکترونیک

تهران – ایرنا – روسیه با هدف دفاع در برابر موشک‌های کروز، پایگاه نظامی خود در کشور تاجیکستان را با نصب جدیدترین ایستگاه ارسال پارازیت و جنگ الکترونیک Pole-۲۱‌ تقویت می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری تاس، بخش مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد که هواپیماهای ترابری نظامی اولین مجموعه از این تجهیزات ویژه را تا پیش از پایان سال جاری میلادی به تاجیکستان منتقل خواهند کرد.

نصب تجهیزات جنگ الکترونیک "پول-۲۱" (Pole-21) در تاجیکستان، با هدف محافظت از تاسیسات و اماکن دارای اهمیت راهبردی در برابر حملات موشک کروز، پهپاد و بمب‌های هدایت‌شونده از طریق اختلال در ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای، ‌ انجام می‌شود.

بیانیه ارتش روسیه حاکی است:‌ سامانه پول-۲۱ در کنار سامانه‌های جنگ الکترونیک زیتل، سیلوک و لسوچک که پیش از این نصب شده‌اند، ‌ محافظت از تاسیسات نظامی روسیه در برابر سامانه‌های تسلیحاتی هدایت‌شونده و ابزارهای شناسایی الکترونیک تا حد زیادی تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش، نصب تجهیزات جدید امکان نصب تا حد ۱۰۰ پست مداخلات رادیویی را فراهم می‌سازد.

توسعه قابلیت‌های نظامی روسیه در سال‌های اخیر با واکنش منفی رسانه‌ها و مقامات غربی رو به رو شده است. روزنامه انگلیسی اکسپرس بتازگی مدعی شد که روسیه با رونمایی از تجهیزات پیشرفته جنگ الکترونیک زنگ‌های هشدار را به صدا در آورده که برای جنگ‌های قرن ۲۱ آماده است.

همکاری‌های امنیتی و نظامی بخش مهمی از روابط روسیه با منطقه آسیای مرکزی است و سازمان‌هایی مانند سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha