۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1217
کد خبر: 83572601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازتاب حمله به سرکنسولگری ایران در نجف در رسانه های ترکیه

ایرنا- آنکارا- حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف امروز (پنجشنبه) در رسانه های ترکیه بطور گسترده بازتاب داشت.

خبرگزاری آناتولی در خبری در این زمینه نوشت: تظاهرکنندگان در شهر نجف سرکنسولگری ایران در این شهر را به آتش کشیدند.

این خبرگزاری می افزاید: تظاهرکنندگان عراق از 11 اکتبر (نهم مهرماه)در اعتراض به بیکاری، فساد مالی و ارتشاء و ناکافی بودن خدمات دولتی دست به اعتراض زده اند و تاکنون در این تظاهرات بیش از 300 نفر کشته شده اند.

پایگاه اینترنتی حریت نیز در خبری با تیتر "وزارت خارجه ایران به سفارت عراق در تهران هشدار داد" نوشت: در پی حمله به سرکنسولگری ایران در نجف، ایران اعتراض خود در این زمینه را به سفارت عراق در تهران منتقل کرد.

به نوشته این پایگاه سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله به سرکنسولگری ایران در نجف گفت: دولت عراق مسوول حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک است و ایران اعتراض خود را به سفارت عراق ابلاغ کرده است.

به نوشته حریت در حمله به سرکنسولگری ایران در نجف دستکم 47 پلیس عراقی زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی سی ان ان ترک نیز در خبری با تیتر "بحران دیپلماتیک در راه است" نوشت: تظاهرات ضد دولتی در عراق ادامه دارد و این بار در شهر نجف سرکنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفت.

این پایگاه با اشاره به اینکه در جریان تظاهرات و درگیری معترضان و نیروهای پلیس عراق 80 نفر زخمی شدند گفت: تاکنون دستکم دو نفر جان خود را در این تظاهرات از دست داده اند.

پایگاه اینترنتی سون دقیقه نیز در سه خبر مجزا در این زمینه به تشریح به آتش کشیده شدن سرکنسولگری ایران در نجف پرداخته و نوشت: تظاهرکنندگان نجف در اعتراض به نفوذ ایران در عراق سرکنسولگری ایران را به آتش کشیدند.

به نوشته این پایگاه خبری، هنگامی که ساختمان سرکنسولگری ایران در آتش می سوخت، تظاهرکنندگان فریادهایی علیه ایران سر دادند.

این پایگاه خبری افزود: کارکنان سرکنسولگری ایران در نجف تنها مدت زمان اندکی قبل از به آتش کشیدن ساختمان از محل خارج شدند.

سون دقیقه با اشاره به اینکه تقریبا سه هفته قبل نیز سرکنسولگری ایران در کربلا از سوی تظاهرکنندگان به آتش کشیده شده بود نوشت: در جریان ناآرامی های دو ماه اخیر در عراق دستکم 344 نفر جان خود را از دست داده اند.

به نوشته این پایگاه معترضین عراقی عمدتا از مناطق جنوبی کشور و نیز بغداد هستند و علاوه بر بیان نارضایتی های روزمره خود از تاثیر ایران در عراق نیز ابراز نارضایتی می کند.

دیگر رسانه های ترکیه خبر یاد شده را عمدتا به نقل از آناتولی و بدون هیچ تفسیری منتشر کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha