۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83572930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه کتاب عرصه مبادله دانایی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: نمایشگاه کتاب فقط یک بازار نیست که کالایی در آن عرضه شود، بلکه در این رویداد مهم آگاهی مبادله می شود.

خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک حرکت عظیم فرهنگی در استان است، افزود: باید برای تحقق همه جانبه این حرکت فرهنگی از همه فرصت ها و امکانات باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر چه میزان دسترسی به کتاب و مطالعه آسان شود، به طور حتم شاخص های فرهنگی، اجتماعی و حتی شاخص های امنیتی در جامعه ارتقا پیدا کرده و آرامش و نشاط در جامعه جاری و ساری می شود.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: انتظار این است همه دستگاههای اجرایی در استان  زمینه ای را فراهم کنند که هم ضمن حضور در نمایشگاه کتاب، فضای فرهنگی در استان تقویت شود.  

وی گفت: اگر از حوزه فرهنگ حمایت نشود، به طور قطع جامعه شتاب، تغییر و تحول خود را در مسیر درست و مطلوب پیدا نمی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: ریشه انقلاب اسلامی فرهنگی بود و اگر به شاخص ها و رویدادهای فرهنگی توجه نشود، این حوزه مهجور و مغفول می ماند و توجه جامعه به جاهای دیگر می رود.

وی به لزوم حضور مدیران دستگاههای فرهنگی درجلسات تصمیم گیری و نیز در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: هنرمندان و اهل اندیشه باید تشویق شوند.  

مرادی نافچی به لزوم حضور ناشران پویا و موثر در نمایشگاه کتاب زنجان تاکید کرد و افزود: کتاب های عرضه شده در نمایشگاه حداقل باید چاپ جدید باشند تا نیاز مخاطبان را پاسخ داده شود.  

وی به ضرورت آموزش نقد به مخاطبان نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: در کنار نمایشگاه، برگزاری جلسات نقد و بررسی و تحلیل کتاب ها می تواند نتیجه خوبی را در پی داشته باشد.  

مرادی نافچی به تقویت تبلیغات محیطی پیرامون برگزاری نمایشگاه کتاب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید کاری کنیم تا با هدایت ذهنی جامعه از زندگی روزمره به زندگی مطلوب، نگاه به کتاب در جامعه پر رنگ تر شود.  

وی به ضرورت نقش آفرینی شهرداری ها در ایجاد فضای فرهنگی به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: باید تلاش  شود تا فضای فرهنگی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب در استان حاکم گردد.  

حضور ۲۸۰ ناشر کشور در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات استان نیز همزمان با نمایشگاه کتاب دایر می شود، گفت: این رویدادهای فرهنگی ۱۱ تا ۱۶ آذر امسال در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار می شود.

فاطمه کرباسی افزود: برپایی ۲۲۰ غرفه برای حضور ناشران کشوری در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نمایشگاه مطبوعات نیز، ۲۰  غرفه برای حضور رسانه ها دایر می شود.

کرباسی افزود: جشن امضا و رونمایی از  کتاب های نویسندگان و مولفان استانی،  کارگاه های آموزشی شیوه ترویج کتابخوانی و برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه های جنبی دهمین نمایشگاه کتاب زنجان خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سال گذشته در نهمین نمایشگاه کتاب زنجان، ۴۰۰ناشر از سراسر کشور کتاب های خود را عرضه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha