بسیج مانع هرگونه نفوذ و ابتکارعمل دشمنان باشد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: بسیج ضمن اینکه در تمامی عرصه‌ها باید حضوری فعال داشته باشد، باید قدرت هرگونه ابتکار را از دشمنان و نفوذ آن‌ها در کشور را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به اهمیت بسیج اشاره کرد و اظهارداشت: بسیجیان مانند اول انقلاب که بساط منافقین را جمع کردند، امروز نیز این نقش را در برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی و مبارزه با گروهک‌های فاسد پررنگ‌تر و قوی‌تر ایفا می‌کنند. 

وی ادامه داد: بسیج همیشه و در همه صحنه‌ها با حضور به موقع خود توانسته است نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان هم‌چنین با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی، حضور نیروی دریای ارتش در آب‌های آزاد جهان را نشان‌دهنده اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امروز نیرو دریایی ارتش و سپاه پاسداران مانند دو بال هماهنگ با یکدیگر قله‌های زیادی را فتح خواهند کرد و اجازه هیچ تحرک و تجاوزی را به دشمنان در مرزهای آبی را نخواهند داد.

تقابل با اصل ولایت فقیه تقابل با قانون اساسی است

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری با اشاره به درپیش بودن ۱۲ آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خظاب به مدعیان دموکراسی اظهارداشت: تنها کشوری که اساس نظام و قدرت خود را برای مردم خود به رای گذاشت جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی و میثاق وحدت گروه‌های سیاسی در این کشور برشمرد و ابرازداشت: درحالی که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: خدشه زدن برخی از گروه‌های لیبرال و کج اندیش به اصل ولایت فقیه را تقابل آن‌ها با قانون اساسی دانست و اظهارداشت: در عمر۴۰ ساله با برکت انقلاب اسلامی برخی از کج فهمان که قدرت کشور را به دست گرفتند با تبر به جان قانون اساسی کشور افتادند این درحالی است که این مدعیان که خود این معادله سیاسی را قبول داشتند این قانون رعایت نمی‌کردند؟

وی بیان داشت: این مدعیان یک روز به شورای نگهبان، روز دیگر به اصل ولایت فقیه زیر سوال می‌برند و نتیجه این کارها تقابل با قانون اساسی کشور است؛ اگر قانون اساسی کشور نیاز به برخی اصلاحاتی داشته باشد باید طبق اصول و با دستور مقام معظم رهبری و در نشست با کارشناسان بازنگری ‌شود.

جوانان توقعات رویایی برای ازدواج کنار بگذارند

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز در خصوص آسیب های اجتماعی به بحث طلاق اشاره کرد و ابرازداشت: طلاق یکی از آسیب‌هایی است که امروز دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌ها و جامعه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در اهمیت ریشه‌یابی طلاق به ضعف ایمان، توقعات بی‌جا و رویایی جوانان از یکدیگر، تجمل‌گرایی و اسراف به ویژه در خانواده‌های فقیر و دخالت‌های بی‌جای خانواده‌ها اشاره کرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه توقعات باید متناسب با درآمد و سطح زندگی زوج‌ها باشد، ادامه داد: خانواده‌ها و جوانان توقعات رویایی را کنار بگذارند و با مسائل جزیی زندگی خود را خراب نکنند.

وی مشورت را لازمه حمایت خانواده‌ها در زندگی جوانانشان دانست و اضافه کرد: اما این مشورت‌ها نباید به دخالت در زندگی جوانان منجر شود.

جوانان از ازدواج‌های خیابانی پرهیز کنند

امام جمعه بندرعباس بی‌اعتنایی زن و شوهر به خواسته‌های یکدیگر را یکی دیگر از ریشه‌های طلاق عنوان کرد و بیان داشت: خانواده‌ها و جوانان آماده ازدواج خواسته‌های خود را در حد معقول تنظیم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این جمله که؛ جاده زندگی در بحث خواسته‌های زوج‌ها باید دوطرفه باشد، به ازدواج‌های خیابانی به عنوان دیگر عوامل طلاق و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد که جوانان از روی ناآگاهی پدر و مادرها را مجبور می‌کنند با این ازدواج آنها رضایت بدهند. 

جشن طلاق فرافکنی از منفور خداست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم‌چنین به دختران و پسران جوان توصیه کرد که از ازدواج های خیابانی پرهیز کنند و با شناخت از کفو شرعی و عرفی مقدمات ازدواج خود را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در این رابطه خطاب به خانواده‌ها و مسوولان جامعه تاکید کرد: نباید اجازه داد طلاق در جامعه به یک امر عادی تبدیل شود و زشتی آن در جامعه از بین برود.

وی اظهارداشت: کسانی که برای امر منفوری مثل طلاق جشن می‌گیرند، چنین رفتاری‌هایی فرافکنی وموجه نشان دادن خود در مساله طلاق به عنوان منفورترین حلال خداست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha