نمایش قدرت و سیاست کشور از طریق نیروی دریایی ارتش است

بندرعباس-ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایش قدرت و سیاست کشور را از طریق نیروی دریایی ارتش دانست و گفت: هفتم آذرماه یادآور حماسه آفرینی جوانان غیور این مرز و بوم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده عصر پنجشنبه در دیدار با فرماندهان منطقه یکم امامت نداجا افزود: نیروی دریایی ارتش توانست در اوایل جنگ تحمیلی اقتدار و اراده خود را به رخ دشمن بکشد به گونه‌ای که رژیم بعث عراق تا پایان جنگ در عرصه دریا حضور نداشت.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد:  امروز نیروی دریایی با حضور در دریاهای آزاد باعث به اهتزاز درآمدن پرچم کشور در کریدور دریایی جهانی شده و اگر این امنیت پایدار صورت نگرفته بود، چرخه اقتصادی ایران دچار اختلال می‌شد.

وی ادامه داد: ورود نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران و شهر جاسک باعث رونق زندگی و حمل و نقل هوایی و زمینی در این شهر شده است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این دیدار عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش از جمله نیروهایی بود که با رصد تحرکات زمینی و دریایی عراق در زمان شروع جنگ تحمیلی غافلگیر نشد بلکه تکاوران دریایی با ایستادگی مثال زدنی خود حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را در آغازین روزهای جنگ تحمیلی بوجود آوردند.

دریادار دوم افشین تاشک خاطر نشان کرد: با گذشت کمتر از سه ماه از هجوم سراسری ارتش بعث عراق با خلق عملیات همیشه جاوید مروارید نیروی دریایی عراق را در عرصه دریا نابود کرد.
وی ادامه داد: نیروی دریایی در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر انجام عملیات های تعیین‌کننده برای سرنوشت جنگ اسکورت بیش از ۱۲هزار کشتی تجاری از بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر تا خلیج عدن و تنگه باب المندب باعث پویایی چرخه اقتصادی در زمان جنگ شد.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا ابراز داشت: علاوه بر آن پدافند مداوم جزیره خارک در برابر حملات هوایی عراق و تامین سکوهای نفتی جزایر ایران و حفظ امنیت آن، از مهمترین فعالیت های نیروی دریایی ارتش در زمان جنگ بود.
دریادار دوم تاشک اضافه کرد: از سال ۸۴ تا کنون با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، حوزه ماموریت نیروی دریایی ارتش تا تنگه باب المندب، دریای سرخ و آب‌های آزاد تعریف شده که نقش بسیار مهمی در به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های آزاد و حفظ خطوط مواصلاتی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha