۹ آذر ۱۳۹۸، ۷:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83573793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عریقات: راه حل دو کشوری امتیاز دردناکی به اسرائیل بود

تهران- ایرنا- «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: پذیرش راهکار تشکیل دو کشور از طرف فلسطینی، یک امتیاز دردناک برای به دست آمدن صلح بود.

به گزارش تارنمای سازمان آزادیبخش فلسطین، عریقات روز جمعه در سمینار سیاسی در رام الله با حضور «میگل آنخل موراتینوس» نماینده عالی اتحاد تمدن‌ های سازمان ملل متحد افزود: راه حل تشکیل دو کشور یک امتیاز دردناک از جانب فلسطینی‌ ها برای دستیابی به صلح بود؛ همان گونه که یک گزینه بین المللی بود و شکست راه حل دو کشوری، شکست اراده کل جامعه جهانی است.

وی ادامه داد: ما در مقابل یک مرحله سرنوشت‌ساز هستیم. مسأله فلسطین، امروز فراتر از فلسطین است و تهدید این مسأله عادلانه، تهدید منافع جهان در حفظ امنیت و صلح بین المللی است.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از کشورهای جهان خواست؛ مواضع و اقداماتشان را برای محافظت از راهکار دو کشوری و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی مشخص کنند.

عریقات اضافه کرد: رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی بیشتری از خاک کرانه باختری به سرزمین‌ های اشغالی تلاش می کند. جامعه جهانی باید تبعات سیاسی و قانونی سیاست‌های اسرائیل از جمله اشغال سرزمین‌های فلسطینی و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را مشخص کند.

وی افزود: مسائل مربوط به راه حل نهایی مسأله فلسطین کاملاً روشن و شناخته شده است و حق تعیین سرنوشت هرگز مشمول مذاکره یا سازش نبوده است.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کرد؛ با وجود همه برنامه‌های آمریکا و اسرائیل برای نابودی مسأله فلسطین اما واقعیت روشن این است که ما در این سرزمین می‌مانیم و از بین نمی‌رویم و باقی خواهیم ماند تا حاکمیت کشور فلسطینی ما شکل گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha