۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83578121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها زمینه ساز افزایش مشارکت در انتخابات باشند

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال و اهمیت مشارکت حداکثری در این انتخابات، از رسانه های استان خواست زمینه ساز افزایش این مشارکت باشند.

 گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمود قاسم نژاد عصر دوشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: می‌بایست براساس سیاست‌ها و خط و مشی‌های تدوین شده  این شورا  حرکت کنیم.

وی  افزود: براساس شیوه نامه ابلاغی ۱۹ وظیفه برای این شورا تعیین و برای دبیرخانه آن شش وظیفه مشخص شده است.

وی  در توضیح وظایف این شورا ادامه داد: نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی که جزو بند اول وظایف است ، اصلی‌ترین کار شوراست.

قاسم نژاد، وظیفه این شورا را بیش از اینکه اجرایی باشد سیاست‌گذاری عنوان و اظهار کرد: می‌بایست این سیاست را مشخص و استراتژی را اعلام کنیم و سپس توسط نهادهای رسانه‌ای انجام شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: رسانه ملی و استانی می‌تواند یکی از مجاری مدیریت افکار عمومی جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه فراوانی افرادی که به رسانه ملی دسترسی دارند نسبت به رسانه‌های مجازی بیشتر است، تصریح کرد: می‌بایست تمامی اخبار و اطلاعات در مورد استان را به رسانه استانی منتقل کنیم که به سمع و نظر آحاد جامعه برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: آحاد جامعه اخبار را پس از رسانه ملی ، از طریق خبرگزاری‌های متعلق به نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند و می بایست برای تنویر افکار عمومی استان، اخبار را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مشارکت می‌تواند یکی از مؤلفه‌های سیاست‌های گذاری ما باشد افزود: لازم است رسانه ها نقش اثرگذار مردم در پایداری و بقای نظام جمهوری اسلامی را از طریق افزایش مشارکت سیاسی تبیین کنند.

استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ نماینده در خانه ملت است . 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است.

در انتخابات  دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۶۸ نفر در گیلان داوطلب شدند که ۳۳۵ نفر از  این تعداد معادل ۹۱ درصد مرد و ۳۳ نفر معادل ۹ درصد زن بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha