سید جواد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: پارلمان مجازی ویژه فرهنگیان مدارس استثنایی ظرفیتی است در فضای مجازی که نزدیک به ۲۴ هزار نفر از معلمان و کارکنان بخش استثنایی میتوانند در آن عضویت داشته باشند.
وی افزود: در این پارلمان با شعار تردد امواج به جای تردد افراد درباره مسائل اساسی در تصمیمگیریها و برنامهریزیهای آموزش و پرورش استثنایی مشارکت و رای معلمان این مدارس دریافت میشود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: کارگروههای مهمی در سازمان سیاستگذاری ها و برنامه ریزیها را انجام میدهند که شورای برنامه ریزی، شورای معاونان، شورای مرکزی سازمان استثنایی کشور و شورای روسای ادارات استانها را شامل میشود.
حسینی با بیان اینکه این شوراها میتوانند در برنامهریزیها و سیاست گذاریهای استثنایی کشور موثر باشند، تصریح کرد: تمام کارکنان این سازمان زمانی که موضوعی در دستور کار این شورا باشد در دستور کار پارلمان مجازی نیز قرار گرفته و تمام اعضای این پارلمان میتوانند راجعبه آن موضوع راه حل، راهکار و مطالبی را که به ذهنشان میرسد، بیان کنند.
وی افزود: این مطالب دسته بندی شده و در جلسه در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد در هنگام تصمیم گیری نیز نظر همکاران که از طریق پارلمان ارائه شده لحاظ میشود.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تصمیماتی که در شوراهای تصمیم ساز و تصمیم گیر گرفته میشود نیز در این پارلمان اطلاع رسانی می شود تا مجموعه همکاران استثنایی بتوانند درخصوص تصمیمات گرفته شده نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کرده و نکات مثبت و منفی در رابطه با موضوعات مختلف را تشریح کنند تا در نهایت به جمع بندی برسیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: از این طریق یک نظام تصمیم گیری با مشارکت همگان با کمتری هزینه که همان ایجاد پارلمان مجازی و تردد امواج است، ایجاد میشود و ما میتوانیم ۲۴ هزار همکار خود را که شامل کارشناسان و معلمان استثنایی هستند در نظام تصمیم گیری، تصمیم سازی و سیاست گذاری های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مشارکت دهیم./
نظر شما