لزوم سیاست‌گذاری برای امیدآفرینی در شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی لزوم سیاست‌گذاری اصولی برای امیدآفرینی در بین مردم را از رویکردهای این شورای تازه‌تاسیس عنوان کرد و گفت: دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در سطح استان باید به اطلاع مردم برسد و نقاط ضعف در امر خبررسانی شناسایی شود.

علی مصطفوی روز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی در محل استانداری، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی که دبیری شورای اطلاع‌رسانی استان را بر عهده دارد هم باید با دعوت از خبرنگاران و اصحاب‌رسانه، آنان را با ضرورت انتشار اخبار امیدآفرین بیش از پیش آشنا کند. 

وی اظهار داشت: اعضای کمیته‌های چهارگانه این شورا در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بحران نیز باید جلسه‌های تخصصی برگزار کرده و فرآیند اطلاع‌رسانی را در سطح استان تسهیل کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امینتی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اهمیت تشکیل این شورا، اضافه کرد: تشکیل مستمر جلسه‌های شورای اطلاع‌رسانی در شرایط فعلی از اهمیت ویژه برخوردار می‌باشد و برای حضور یافتن در این جلسه‌ها در هر ساعت از شبانه‌روز محدودیتی ندارم. 

وی همچنین از اعضای این شورا خواست تا پیشنهادهای خود در خصوص جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده را تدوین کنند و شخصا در این شورا حضور یابند.

مصطفوی ادامه داد: ارتباط با رسانه باید بیش از پیش از سوی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و دسترسی اصحاب‌رسانه به مسوولان دولتی بیشتر شود. 

وی همچنین با تاکید بر حضور یافتن مدیران دولتی در خانه‌مطبوعات و سایر رسانه‌های ارتباط‌جمعی با هدف انعکاس دستاوردها و عملکرد دولت، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تسهیل ارتباط مدیران با مردم و اصحاب‌رسانه باید در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی تدوین شود. 

دبیر شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی نیز تامین اعتبار مورد نیاز شورا را خواستار شد و گفت: روند اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای دولت به هر دلیلی در گذشته با ضعف روبرو بوده و این شورا با هدف تقویت آن ایجاد شده‌است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر اینکه شورا در مراحل اولیه تشکیل قرار دارد، بیان کرد: اعضای شورا وظایف و دستورالعمل تشکیل آن را تا زمان تشکیل جلسه بعدی مطالعه کرده و شخصا و با آمادگی بیشتر در جلسه حضور یابند. 

به گزارش ایرنا آئین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت را هیات وزیران در مرداد سال جاری مشخص کرد.

بر اساس ماده ۶ این آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی در استانها با ترکیبی شامل معاون سیاسی و امنیتی استاندار (رئیس شورا)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیر شورا)، رییس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی استان، مدیرکل اطلاعات استان، مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان، مدیر روابط‌عمومی استانداری و سه صاحب‌نظر به انتخاب ریس شورا تشکیل شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha