دغدغه‌های متفاوت داوطلبان خانه ملت در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی در حالی سومین روز خود را سپری می‌کند که در این مدت افرادی با دغدغه‌های متفاوت برای اعلام حضور به فرمانداری تبریز مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی نیز همچون همه جای ایران اسلامی قرار است دوم اسفند ماه امسال میزبان میهمانی دیگری از جنس حضور مردم در پای صندوق های رای برای انتخاب نمایندگان در یازدهمین دوره فعالیت «خانه ملت» باشد. 

آذربایجانشرقی با ۳.۹ میلیون نفر جمعیت ۱۹ نماینده در  مجلس شورای اسلامی دارد که هر چهار سال یک بار در قالب ۱۳ حوزه نمایندگی راهی «خانه ملت» می شوند.

دیروز و در پایان دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس، تعداد افراد ثبت نام‌کننده در آذربایجان‌شرقی به ۷۱ نفر رسید که ۶۳ نفر از آنان مرد و ۸ نفر زن هستند.

در نخستین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهمنیز  ۳۲ نفر در این استان نام نویسی کرده بودند. 

هر چند طبق روال رایج و بر اساس سنت «دقیقه آخری»، ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس نیز به روز آخر موکول می شود، اما نگاهی به آمار ثبت نام کنندگان در ۲ روز گذشته حاکی از گرم بودن نبسی تنور انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی است. 

در ۲ روز گذشته تنها در یک حوزه از ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی، کسی برای نمایندگی مجلس یازدهم مراجعه نگرده است.

گمانه زنی های غیررسمی حاکی از این است که شمار ثبت نام کنندگان نامزد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این خطه برای تکیه بر ۱۹ صندلی سبز رنگ بهارستان به حدود ۵۰۰ نفر برسد.

از همین روست که ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ساختمان فرمانداری تبریز در ضلع غربی میدان تاریخی دانشسرای تبریز، این روزها از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر شاهد ورود و خروج چهره های متفاوتی است که با آرزوها و دغدغه های مختلفی برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم به اینجا می آیند.

هر کدام از این نامزدها که دامنه سنی، سطح تحصیلات، افق نگاه و تحلیل شان از ابعاد مختلف حیات اجتماعی رای دهندگان استان، متفاوت است، در مواجهه با سوالات خبرنگاران با شور و شوق خاصی سخن می گویند؛ به عبارت دیگر اگر بتوان مخرج مشترکی برای حضور نامزدهای انتخابات مجلس در ساختمان فرمانداری تبریز گرفت، بدون شک «انرژی مثبت» بهترین گزینه برای توصیف این وضعیت خواهد بود.

نامزدهای انتخابات مجلس چه می گویند؟ 

یک نامزد انتخابات مجلس یازدهم که فرزند شهید و دانشجوی دکتری علوم اجتماعی است، در جمع خبرنگاران گسترش دموکراسی را هدف خود برای ثبت‌نام اعلام می کند. 

داوطلب دیگر نیز مدیر یک دبیرستان است که ثبت‌نام در انتخابات را یک تکلیف برای خود می‌داند و می گوید: توجه به مشکلات زیرساختی و تربیتی از جمله اهداف من از شرکت در انتخابات است؛ من این مشکلات را از نزدیک لمس کرده ام و فکر می‌کنم بتوانم آنها را حل کنم و به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.

جوانترین داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی نیز متولد سال ۱۳۶۶ و کارشناس ارشد برق و مخابرات است که هدفش از ثبت نام در انتخابات خانه ملت را حضور جوانان در مجلس می داند و می گوید: جوانان باید مجلس بروند و خواسته‌هایشان را اجرایی کنند. به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.

در میان ثبت نام کنندگان روز سوم، چهره یکی از نمایندگان فعلی مجلس نیز جلب توجه می کند؛ او وقتی که خبرنگاران دورش را احاطه می کنند، می گوید: آذربایجان شرقی با مشکلاتی در ارتباط با قالیبافان، اقتصاد، صنعت و معدن مواجه می باشد، اما مجلس دهم فاقد هویت بود و پراکندگی همه را اذیت کرد.

وی توضیح می دهد: سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را مطالعه کرده‌ام و معتقدم برخی از شاخص های این ابلاغیه باید به صورت آیین‌نامه مطرح شود؛ موافق شفافیت مالی هستم و شفاف زندگی کرده‌ام؛ موافق این نیستم که مردم از عملکردم ناراضی بودند، زیرا بیشتر لوایح تاثیرگذار در دوره ما تصویب شد.

ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در فرمانداری تبریز امروز شاهد ثبت نام نخستین روحانی برای انتخابات مجلس یازدهم نیز بود. 

وی مجلس دهم را ضعیف‌ترین ادوار مجلس می داند و می گوید: از طیف اصولگرایی نامزد هستم و امیدوارم در مجلس یک طیف نواصولگرا داشته باشیم. 

ساختمان فرمانداری تبریز در محوطه عمارت تاریخی «حرمخانه» هر چند امروز میزبان نامزدهای اصلاح طلب نبود، اما گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که نامزدهای این طیف نیز در روزهای پیش رو برای نمایندگی خانه ملت در این محل حضور خواهند یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha