۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83579328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بناهای تاریخی کرمان مشارکتی بازسازی می شوند

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 83579328
بناهای تاریخی کرمان مشارکتی بازسازی می شوند

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بناها و آثار ملی دارای مالکیت بخش خصوصی در قالب طرح های مشارکتی بازسازی و احیا می‌شوند.

فریدون فعالی روز یکشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از بناهای تاریخی شهر کرمان افزود: ۵۰ درصد هزینه های مرمتی این قبیل بناهای تاریخی توسط میراث فرهنگی پرداخت می شود.
وی با اشاره به جذابیت های این بناها اظهار داشت: بناهای تاریخی با تغییر کاربری مناسب می توانند به محلی برای حضور  بیشترگردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را می توان از طریق ماده ۲۷ قانون به بخش خصوصی واگذار کرد، افزود: تبصره ۱۹ نیز از هرگونه طرح سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی به صورت ارائه تسهیلات، معافیت های مالیاتی و غیره حمایت می کند که یک مشوق برای سرمایه گذاران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر اعتماد بخش خصوصی به نحوه واگذاریها در حوزه گردشگری جلب شده است، افزود: در تلاشیم مشوق هایی را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر بگیریم تا از این واگذاریها در جهت اشتغالزایی بهره کافی را ببریم.
فعالی با اشاره به اینکه باید با تعامل و همکاری بخش خصوصی ظرفیت های بالقوه بخش گردشگری را به بالفعل تبدیل کرد، تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احیای بناهای تاریخی و توسعه کسب و کار استفاده کرد.
وی با بیان اینکه فراخوان واگذاری ۹ بنای تاریخی استان کرمان منتشر شده است، تصریح کرد: این بناها از طریق مزایده به مدت ۱۲ تا ۱۸ سال به بخش خصوصی واگذار می شود.
فعالی با اشاره به امکان واگذاری بخش هایی از باغ موزه هرندی کرمان به بخش خصوصی بیان کرد: قسمت هایی از این باغ تاریخی پس از ساماندهی از طریق ماده ۲۷ قانون به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha