۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83580899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین: درگیر رقابت تسلیحاتی با ناتو نمی‌شویم

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83580899
کرملین: درگیر رقابت تسلیحاتی با ناتو نمی‌شویم

تهران - ایرنا - سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور خود را درگیر رقابت تسلیحاتی و هزینه‌های دفاعی با ناتو نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف این موضوع را همزمان با برگزاری نشست سالانه سران ناتو مطرح کرد که از دیروز (سه‌شنبه ۱۲ آذر) در لندن آغاز به کار کرد و امروز چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد.

پیش از این، روسیه درباره فعالیت «بازدارنده و توسعه طلبانه» ناتو در قبال روسیه ابراز نگرانی کرده بود.

این مقام روسی افزود: تصمیم به افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو ناتو، نگرانی مسکو را در مورد فعالیت‌های توسعه‌طلبانه این ائتلاف تایید می‌کند اما روسیه درگیر هرگونه رقابت تسلیحاتی و هزینه‌های دفاعی نخواهد شد.

این اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده که « ینس استولتنبرگ » دبیرکل ناتو اعلام کرده هزینه‌های دفاعی کلی کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار اضافه خواهد یافت؛ ضمن آنکه ۴۰۰ میلیارد دیگر نیز در سال ۲۰۲۴ افزایش هزینه خواهد داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: اکنون بیشتر اعضای ناتو در راستای اقداماتی همچون فعالیت‌های توسعه‌طلبانه و سیاست «تحدید نفوذ» در ارتباط با کشور ما گام برمی‌دارند؛ این مایه نگرانی است؛ افزایش بودجه ناتو، اقدامات اعضای ناتو را تائید می‌کند.
پسکوف ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده، مسکو وارد رقابت هزینه‌های تسلیحاتی و نظامی نخواهد شد چون برای اقتصادش مضر است.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha