۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 83584137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین مرحله پاکسازی تروریستها در استان های شمال بغداد آغاز شد

بغداد - ایرنا - مرکز رسانه ای ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد که مرحله هفتم عملیات نظامی "اراده پیروزی" امروز (شنبه) برای نابودی باقیمانده تروریستها در سه استان شمالی بغداد آغاز شد.

بر اساس بیانیه این ستاد، این عملیات به دستور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر (دولت پیشبرد امور) و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس مرکزی و "الحشد الشعبیگ در سه استان "دیاله، کرکوک و صلاح الدین" آغاز شده است.

این عملیات نظامی از چهار محور آغاز شده و علاوه بر نیروهای نظامی فوق، فرماندهی های عملیات امنیت استان  های صلاح الدین، دیاله، کرکوک و شهرستان سامراء و بالگردهای ارتش و نیروی هوایی عراق در آن مشارکت دارند.

هدف از این عملیات جستجو و پاکسازی مناطق و روستاهای این سه استان از وجود تروریسم و بازداشت افراد تحت تعقیب و خشکاندن منابع تروریسم و ادامه ثبات و امنیت در این مناطق عنوان شده است.

عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی استان های غربی و شمالی بغداد از وجود هسته های خفته داعش و تروریسم از ۱۶ تیرماه گذشته آغاز شده و تاکنون شش مرحله این عملیات با موفقیت به اتمام رسیده است.

عملیات نظامی اراده پیروزی یکی از بزرگترین عملیات نظامی بعد از اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در اواخر دسامبر ۲۰۱۷ در عراق است که مساحت عملیات آن ۲۳ درصد اراضی عراق را در بر می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha