۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 1379
کد خبر: 83584737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساوه و زرندیه از نظر حادثه‌خیزی و تلفات جاده‌ای در وضعیت قرمز قرار دارند

ساوه _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: افزون بر ۴۸ درصد تلفات جاده‌ای ‌استان در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های ساوه و زرندیه اتفاق می افتد و این مناطق از لحاظ مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای در وضعیت قرمز قرار دارند.

«مهدی زندیه وکیلی» روز شنبه در نشست کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی که در فرمانداری ساوه برگزار شد،  افزود: حجم تردد در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه افزایش یافته و اقدامات پیشگیرانه‌ای که تاکنون صورت گرفته نیز تاثیری در کاهش تلفات جاده‌ای این مناطق نداشته است.

وی ادامه داد: کیفیت و ساخت خودروها در زمره سیاستهای کلان کشور محسوب می شود اما با توسعه و تقویت زیرساخت های جاده‌ای و فرهنگ‌سازی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های‌ دستگاه‌های مرتبط می توان آمار تلفات را کاهش داد.

زندیه وکیلی گفت: توسعه راهها، تامین زیرساخت‌ها، حضور بیشتر پلیس و خودروهای گشت نامحسوس، ایجاد پایگاههای امدادی در محورهای مواصلاتی و همچنین هوشمندسازی و تجهیز جاده‌ها و نقاط حادثه خیز به دوربین های کنترلی در کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت تاثیر قایل توجهی دارد.

وی افزود: شمار زیادی از مرگ و میر افراد در صحنه تصادفات اتفاق می‌افتد و اگر میزان حضور نیروهای امدادی و پایگاههای جاده‌ای در این محورها و نقاط حادثه خیز پررنگ تر شود، عملیات امدادرسانی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی سریع‌تر انجام شده و بدین ترتیب آمار کشته‌ها کاهش می‌یابد.

زندیه وکیلی با بیان اینکه عملکرد اورژانس و حضور پلیس در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه رضایتبخش نیست، افزود: در این محورها باید حضور و عملکرد پلیس تقویت و پایگاه‌های امداد و نجات نیز افزایش یابد.

وی افزود: با اینکه محور ساوه به همدان از شرایط ایمنی مناسبی برخوردار است اما افزایش تلفات جاده‌ای در این مسیر قابل توجیه نیست و بر اساس اعلام پلیس راه استان مرکزی، سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین عامل تصادفات در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه می باشد که موجب افزایش آمار سوانح رانندگی شده است.

معاون استاندار مرکزی نسبت به نصب نشدن دوربین‌هایهوشمند در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه انتقاد کرد و گفت: این مساله را با انجام مکاتبات لازم با مراجع کشوری ذیربط پیگیری خواهیم کرد تا عملیات هوشمندسازی مسیرها سریع تر انجام شود.

لزوم کاهش تصادفات

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز بر لزوم کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت:  ساوه و زرندیه در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارند و جاده های این ۲ شهرستان حجم بالایی از تردد را در خود جای داده اند اما آموزش فرهنگ رانندگی،  توجه به قوانین و رفع مشکلات جاده‌ها نقش بسزایی در کاهش آمار سوانح رانندگی دارد.

«محمدرضا منصوری» اظهار داشت: افزایش دوربین‌ها، تقویت نیروی انسانی، اعمال قانون نسبت به متخلفین رانندگی و افزایش تجهیزات و زیرساخت‌ها می‌تواند سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه را کاهش دهد.

وی بیان داشت: با وجود حجم بالای تردد خودروها در استان مرکزی به ویژه در ساوه و زرندیه، اعتبارات کافی برای رفع نقاط حادثه خیز در این شهرستان تخصیص داده نمی‌شود و این موضوع نیازمند بازنگری از سوی متولیان امر است.

اجرایی شدن مصوبات حوزه ترافیک برون شهری در زمان مقرر ضروری است

فرماندار ساوه نیز بر اجرایی شدن مصوبات حوزه ترافیک برون شهری در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: تحقق مصوبات جلسات کمیسیون اجرایی آییننامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آمار حوادث جاده‌ای این شهرستان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

«علی میرزایی» اظهار داشت: اعتبار لازم به منظور اجرای پروژه های اولویت داردر حوزه راههای شهرستان ساوه تامین شده است  و  تاکنون عملیات زیرسازی و ایمنی ۱۰ کیلومتر ابتدای محور قدیم ساوه و همدان به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز و از طرح های اولویت دار شهرستان، انجام شده است و سایر مراحل نیز باید در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شود.

وی خواستار نصب علایم راهنمایی و رانندگی، خط کشی، هوشمندسازی در  نقاط حادثه خیز و محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه شد و گفت: به دلیل عوارض بالای اتوبان ساوه همدان جای محور قدیم و  آزادراه ساوه همدان عوض شده است و امروز محور قدیم به عنوان محور اصلی و اتوبان به یک محور فرعی تبدیل شده است و میزان استفاده وسایط نقلیه سنگین از این آزادراه کاهش یافته است.

میرزایی ممنوعیت تردد کامیون و خودروهای سنگین  در ایام تعطیلات و آخر هفته از محور قدیم ساوه همدان را در کاهش تصادفات  موثر دانست و از پلیس راه و راهداری خواستار شد تا با اجرای این طرح مانع بروز سوانح رانندگی ناشی از برخورد کامیون با سایر خودروها شوند.

وی بیان داشت: شمار پایگاه‌های امدادی در محور ساوه همدان به دلیل حجم بالای تردد و تلفات جاده‌ای کافی نیست و نبود پایگاه جاده ای کافی و نیز کمبود امدادگر و خودروی امدادی در محورهای مواصلاتی این شهرستان توجیه پذیر نیست و انتظار می رود این نقص در آینده نزدیک برطرف شود.

ساوه و زرندیه با قرار گرفتن در مرکز کشور و نقش ارتباطی میان مناطق شمالی به جنوب و مرکز به غرب کشور در مجموع افزون بر ۲۵۰ کیلومتر آزادراه و حدود ۲۰۰ کیلومتر زیرساخت بزرگراهی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha