گام نخست ماراتن انتخابات با ثبت نام ۲۷۸ نفر در کردستان پایان یافت

سنندج - ایرنا - رییس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه هفتمین و آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای نام‌نویسی ۱۱۱ نفر در حوزه‌های انتخابیه این استان انجام شد، گفت: این فرایند (گام نخست) در مجموع با رسیدن تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عدد ۲۷۸ پایان یافت.

حسین خوش اقبال شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند ثبت نام برخی داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه این استان همچنان در دست اقدام است و احتمال تغییر در آمار نهایی وجود دارد، اظهار داشت: از میان ۱۱۱ داوطلب ثبت نام شده روز آخر، ۹۴ نفر مرد و ۱۷ نفر زن هستند تا برای حضور در حماسه سیاسی اسفند ماه خود را در معرض امتحان مردم قرار دهند.  

وی اضافه کرد: در هفت روز از مهلت نام‌نویسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مجموع داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره ۹۴ نفر شامل ۸۵ مرد و ۹ زن،   حوزه انتخابیه بیجار ۵۰ نفر شامل ۴۵ مرد و پنج زن، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۴۲ نفر شامل ۳۷ مرد و پنج زن، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۷ نفر شامل ۳۴ مرد و سه زن و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز ۵۵ نفر شامل چهار زن و ۴۹ مرد ثبت نام خود را نهایی کردند.

خوش اقبال یادآور شد: در هفتمین روز از مهلت نام‌نویسی ثبت نام ۳۸ نفر شامل پنج زن و ۳۳ مرد در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، ۱۳ نفر شامل ۱۲ مرد و یک زن در حوزه انتخابیه بیجار، ۲۰ نفر شامل ۱۵ مرد و پنج زن در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، ۱۳ نفر شامل ۱۲ مرد و یک زن در حوزه انتخابیه سقز و بانه و ۲۷ نفر شامل ۲۲ مرد و پنج زن در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ثبت نام کردند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدها از روز یکشنبه ۱۰ آذر تا ۱۶ آذر به مدت هفت ادامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha