۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبر: 83587635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محبوبیت اندک، زنگ خطری برای رئیس‌جمهور برزیل

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبر: 83587635
محبوبیت اندک، زنگ خطری برای رئیس‌جمهور برزیل

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری برزیل در حالی اولین سال حضورش در این سمت را با درصد محبوبیت کم به پایان خواهد رساند که در مقایسه با آمار محبوبیت روسای جمهور چپ‌گرای دوره‌های اخیر در مدت مشابه کمتر بوده است.

به گزارش تارنمای "ریو تایمز" برزیل، براساس نظرسنجی روز گذشته (یکشنبه) مرکز "دیتا فولها" مشخص شد که محبوبیت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل همزمان با پایان سال جاری میلادی فقط ۳۰ درصد بوده این در حالی است که میزان محبوبیت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا و دیلما روسف در مدت مشابه به ترتیب ۴۲ و ۵۹ درصد بود.

این آمار نشان می دهد که بولسونارو در اولین سال فعالیتش نتوانسته رضایت اکثریت برزیلی ها را بدست بیاورد و این هشداری برای وی می باشد.

در تاریخ برزیل فقط محبوبیت میشل تمر و اتمار فرانکو روسای جمهور سابق این کشور در مدت مشابه کمتر از بولسونارو بوده است.

با این حال میزان تایید عملکرد تیم وزیر اقتصاد برزیل از ۲۰ به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

میزان نارضایتی ها از سیاست های «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری معروف به«ترامپِ برزیل» در حوزه های اقتصادی و زیست محیطی این پنانسیل را دارد تا شرایط غول اقتصاد آمریکای لاتین را دستخوش ناآرامی کند. رویکرد افراطی بولسونارو، ادامه موج خشونت ها، نارضایتی از عملکرد وی در مهار آتش سوزی جنگل‌های آمازون، افزایش نارضایتی از سیاست های اقتصادی دولت، ادامه حمایت ها از لولا داسیلوا رئیس جمهوری دربند سابق برزیل همگی می توانند به چالش های جدی برای دولت برازیلیا در آینده تبدیل شوند.

نارضایتی ها از سیاست های بولسونارو از زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری در برزیل مشهود بوده است. در این میان گزارش شده که ارزش واحد پولی این کشور به پایین ترین میزان در برابر دلار طی ماه های اخیر رسیده است.

به نظر می رسد دولتمردان برزیلی خطر را احساس کرده اند و تلاش می کنند با تهدید مانع از آغاز اعتراض های مردمی شوند. با توجه به رویکرد افراطی دولت بولسونارو، اگر اعتراض هایی در برزیل آغاز شود ممکن است خشونت شدیدی در خیابان های این کشور رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha