صالحی: ۱۸ میلیون تن کاغذ وارداتی بین نشریات توزیع می‌شود

ساوه - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۸ میلیون تن کاغذ به کشور وارد شده که این میزان، با هماهنگی معاونت‌های وزارتخانه در بین مطبوعات و نشریات توزیع خواهد شد.

سید عباس صالحی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگاران در ساوه، در مورد مشکل تامین کاغذ افزود: جداسازی کاغذ فرهنگی از سایر کاغذها، فرآیندی زمان‌بر بود اما از مردادماه امسال مسیر روان‌تری در تامین کاغذ ایجاد شده است.

صالحی بیان کرد: اکنون تامین ارز لازم برای واردات حدود ۴۶ میلیون تن کاغذ انجام شده و با ساز و کار ایجاد شده، روند تامین کاغذ مورد نیاز روان‌تر می شود.

وی اظهار داشت: با تصمیم دولت، کاغذ در زمره کالاهای اساسی قرار گرفت و در این راستا برای تامین کاغذ مورد نیاز حوزه کتاب و نشریات حساب جداگانه ای باز شد که سالانه حدود ۹۰ میلیون دلار هزینه درپی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد امنیت شغلی خبرنگاران گفت: لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای در دولت تدوین شده و در مجلس نیز  در حال بحث و گفت و گو است که بر اساس آن، از خبرنگاران به عنوان اعضای یک تشکل صنفی حمایت می‌شود.



وی در پاسخ به پرسشی در باب مسوولیت دفاتر مرکزی برخی نشریات در قبال بیمه خبرنگاران، گفت: مدیران نشریات باید این موضوع را جدی بگیرند و در این حوزه، تدوین یک گزارش جامع از استانها در دستور کار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مجموع یارانه دریافتی حوزه رسانه، در طول ۹ ماه نخست سال، ۱۳ درصد بوده که با این رقم نمی‌توان پاسخگوی بحران در رسانه‌ها بود.
صالحی در مورد روند فرآیند مجوزها نیز گفت: در سال جاری مجوزها از بیش از ۱۳۰ مورد به ۳۶ مورد کاهش یافته و برای هر مجوزی، ۱۰ دستورالعمل شامل شرایط و فرآیندهای خاص منظور شده است.
وی گفت: نمایندگان رسانه‌های استان مرکزی می توانند  برای پیگیری در مورد مشکلات صنفی خود به معاونت‌های مرتبط مراجعه کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران نیز  گفت: در یکسال اخیر شمار بیمه‌شدگان رسانه‌ای دست کم دو برابر شده است.

صالحی گفت: مطبوعات در ایران در فاصله پنج سال اخیر به دلیل افزایش پهنای باند اینترنت کشور و فراگیری شبکه‌های اجتماعی دچار شوک ارتباطی شدند که سبب گسست‌هایی در حوزه مطبوعات کاغذی ما شد به طوری که اکنون میزان استفاده روزانه از اینترنت در کشور حدود ۱۷۵ دقیقه است.  
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تامین مسکن خبرنکاران گفت:  طرح تفاهم‌نامه مسکن با وزارت راه و شهرسازی با هدف بهره مندی زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد از مزایای مسکن ملی در حال نهایی شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای  یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.

بازدید از تالار مرکزی،  کتابخانه مرکزی و حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز  دوم سفر  سیدعباس صالحی‌در اراک بود.  

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

 نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و  مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه آخرین  برنامه‌های  سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha