هراس سونامی دمکراتیک؛ اعزام بیش از ۳ هزار نیروی امنیتی برای ال‌کلاسیکو

‌تهران- ایرنا- براساس اعلام مقامات کاتالونیا، در حدود ۳ هزار افسر پلیس و مامور امنیتی ویژه برای تامین امنیت ال کلاسیکو ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) اعزام خواهند شد.

معترضان جنبش جدایی طلب کاتالان موسوم به «سونامی دمکراتیک» خواستار تظاهرات گسترده خارج از نیوکمپ شدند. جایی که بارسا قرار است طبق برنامه دیدار به تعویق افتاده را برگزار کند.

معتبرترین دیدار لالیگا اسپانیا در ابتدا قرار بود ۲۶ اکتبر برگزار شود اما بدنبال موج تظاهرات حامیان استقلال کاتالونیا در بارسلونا، به تعویق افتاد.

«میکل بوش» رییس وزارت داخله کاتالونیا در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که «پلیس ضمانت می‌دهد که این دیدار طبق برنامه انجام شده، هواداران در ورزشگاه حضور یافته و امنیت داخل و خارج نیوکمپ برقرار باشد.»

اعزام نیروی امنیتی برای بازی‌هایی که از «ریسک بالایی» برخوردارند، امری عادی است اما به گفته بوش این بار اوضاع متفاوت‌تر است.

سونامی دمکراتیک، تظاهرات‌کنندگان را تهییج کرده تا ۴ ساعت پیش از آغاز بازی، در چهار موقعیت مکانی مختلف در اطراف نیوکمپ تجمع کنند.

این گروه روز گذشته در توییتر شایعات را در خصوص تمایل آنان برای ممانعت و تعلیق این دیدار، تکذیب کرد.

آنان در این بیانیه توییتری اعلام کردند: برخلاف شایعات، می‌خواهیم تمام جهان شاهد و ناظر باشند.

در صورتی که این معترضان به داخل زمین حمله‌ور شوند، آنگاه بارسلونا که مسوولیت تامین امنیت دیدار را بر عهده دارد، با جریمه نقدی هنگفتی مواجه شده و مجبور خواهد شد تا دیدارهای آتی خود  را پشت درهای بسته برگزار کند.

«دنی کارواخال» ستاره رئال مادرید در آستانه این نبرد حساس که می‌تواند تا اندازه زیادی تکلیف قهرمان لالیگا را مشخص کند، گفته است: فراخوان سونامی دمکرات؟ این روزها تلاشم این است تا از این مسائل دور بمانم. اهمیتی ندارد وضعیت شهر بارسلون در روز برگزاری بازی چوطر خواهد بود. می‌خواهیم به نیوکمپ رفته و بارسا را ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha