به گزارش ایرنا این همایش با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای و شبکه محققین موسوم به آگورا (AGORA) و با محوریت جوانان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این اجلاس خاطر نشان کردند اقتصاد دیجیتالی ابعاد فراوانی از زندگی اجتماعی و تجاری مردم را در بر گرفته است و آمارها نشان می دهد که خریدها و تجارت اینترنتی و شبکه در سال ۲۰۱۹ میلادی در سراسر دنیا به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است.
نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعلام کردند توسعه این بخش می تواند یک فرصت تاریخی برای آنها باشد و از این طریق آنها بتوانند ارتباطات شبکه ای و تجاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
دراین همایش تاکید شد که لازم است برنامه ای برای تجارت و بازرگانی الکترونیکی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تدوین شود که ارتباطات و مشارکت سازنده آنها را در منطقه به دنبال داشته باشد.
بسیاری از شرکت کنندگان این همایش جوانان، کارشناسان و مالکان صنایع و بخش های تجاری بودند که در همایش درباره راهکارهای توسعه اقتصاد و تجارت الکترونیکی رایزنی و تبادل نظر کنند.
«ولادیمیر نوروف» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در این همایش گفت موسسات بازرگانی الکترونیکی و شرکت های تجارت دیجیتال مانند علی بابا، جی دی، شیائومی، تمپ و تنسنت در چین و همچنین شرکت بزرگ مخابراتی هواووی این کشور از پیشروهای اقتصاد الکترونیکی هستند.
او گفت که این همایش فرصتی بوده است برای اینکه طرفین بتوانند راه های ارتباط قویتر در میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را از طریق اقتصاد، بازرگانی الکترونیکی و دیجیتالی مورد بحث و بررسی قرار دهند.
از چمهوری اسلامی ایران هم چند دانشجو و کار افرین در این همایش شرکت داشتند.
نظر شما